Kirjoittaja Reddari » 13 Huhti 2015, 16:06
"Niin no...Liekkö tämä enää mahtuisikaan minulle, olen minä pyöristynyt sitten häitteni", Odette oli vastannut Ninan kehuihin olkiaan kohauttaen. "Noh, ainahan sitä voi ostaa uuden tai käyttää entistä vaatturilla jos tulee mekolle tarvista." etsivä totesi hyväntahtoinen hymy huulillaan, sen enempää miettimättä mitä lauseellaan tarkoitti. Ei ainakaan hänelle itselleen lauseella ollut muuta kuin tarkaoitus todeta, että ei kannata murehtia vaatteiden perään, niitähän sai aina uusia vanhojen tilalle. Ninassa ei ollu materialistin vikaa, se ainakin oli varmaa. Esineet, vaatteet, kaikki oli käytettäväksi tehty ja käytettäessähän ne kului. Kun vanhasta tavarasta aika jätti, Nina osti uuden tilalle sen enempää murehtimatta.
"Jos haluat...Mutta ei minulla pitkään mene, jos maltat odottaa" kreivitär oli tokaissut kevyesti Ninan epäröivään kysymykseen. Se sai etsivän rentoutumaan ja istuman alas sängylle merkiksi siitä, ettei odottaminen häntä haittaisi. Jos kerran tilanne ei Odettea itseään haitannut, ei Ninallakaan ollut syytä hermoilla. "No eihän tässä mihinkään kiire ole." etsivä vastasi helpottunut hymy kasvoillaan ja tutkaili ajankulukseen sängyllä olevia vaatteita. Myös Freussille kuulunutta simppeliä takkia, joka vaikutti arvokkaalta. Mies oli tainnut tienata hyvin hämäräpuuhillan.
Ehkä Nina oli hermoillut aivan turhaan Odetten kohtaamista. He viihtyivät toistensa seurassa yhtä luonnollisesti kuin ennenkin. Kuitenkin etsivä oli hiukkasen varuillaan, olihan tämä kuin heille suotu toinen tilaisuus, jota hän ei halunnut pilata. Tilanne oli toki aivan erillainen, kuin puolivuotta sitten, jolloin Nina oli vielä paininut menneisyydensä kanssa.
Kreivitär ei näyttänyt enää muistelevan puolenvuoden takaisia asioita, vaan veti kaapista esiin vaatteita, jotka olivat juuri hänen tyylilleen uskollisia, värikkäitä ja erittäin naisellisia. Kaunotar istahti sängyn toisella laidalle ja ryhtyi pukemaan samalla jatkaen keskustelua: "Onko sinulla...Mitä muita suunitelmia täksi päiväksi?". Nina kävi päässäänläpi mitä hän oli eilen suunnitellut tälle päivälle. Krapulassa makaamista kotona. Itsensä pakottamista lenkille viimeistään illalla. Eli ei mitään erityistä tai tärkeää. "Vapaapäivähän minulla on, joten ei minulla mitään ihmeempiä menoja ole. Treenata ehkä pitäisi, mutta tällä hetkellä ne lumityöt saa riittää." etsivä tuumaili näpräten lainatakkinsa vetoketjuja. Eilisillan juominen oli sen verran vienyt Ninan voimia, ettei kuntosalilla rehkiminen kuulostanut kovinkaan houkuttelevalta, vaikkakin hän oli viimeisen puolevuoden aikana viihtynyt siellä usein. Se näkyi myös etsivän entistä jäntevämmässä kropassa. Mutta hän oli edelleen hoikan olomuotonsa säilyttänyt, kropassa oli nyt vain enemmän voimaa ja ehkä lihakset erottuivat selvemmin.
"Tarvitsetko jossain muussa apua tai seuraa? En viitsisi lähteä asunnollenikaan toimettomana makoilemaan." Nina jatkoi hetken tuumailtuaan ja nosti katseensa vastapäisellä sängynlaidalla istuvan kaunottaren silmiin ystävällinen ilme kasvoillaan. Eiköhän parivaljakko jotain tekemistä keksi kahdestaan... Eikä etsivälläkään ollut enää mitään syytä perääntyä kreivittären läheisyydestä. Päinvastoin.
Nina BrownI'm not their hero, but that doesn't mean that I wasn't brave
I never walked the party line, doesn't mean that I was never afraid
I'm not your hero, but that doesn't mean we're not one and the same