Kirjoittaja Dalamar » 05 Marras 2014, 00:12
Kreivittären hymy hyytyi hieman, kun Nina ei tarttunutkaan hänen käteensä. Haparoiden kaunotar vei kätensä syliinsä, johon sormet jäivät lepäämään kuin elottomina. Hän oli jotenkin...ajatellut, että casanovatar olisi tarvinnut sitä. Hänen lohtuaan. Niin ei tainnut ollakaan.
"Minä tiedän sen. Olen tiennyt aina", Nina virkkoi. Odette hymyili jälleen reippaammin keskittyen teekuppiinsa. Kun Nina oli saanut kupin huulilleen saattoi nainen vuorostaan maistaa teetään. Hän puhalsi varovaisesti ennen kuin otti ensimmäisen kulauksensa. Yhtä hyvää se oli, kuin aina...
"Hyvästien sanominen vain oli niin vaikeaa. Se merkitsi menneisyyden jättämistä taakse. Kristenin kuolemasta tulisi sen myötä todellinen. En ollut pitkään valmis siihen, koska luulin ettei tulevaisuudella ole minulle mitään tarjottavaa. Halusin roikkua menneisyyden riekaleissa, koska kuvittelin sen olevan ainut asia, mikä enää oli elämässäni vaalimisen arvoista. Onneksi eräs henkilö osoitti sen ajatuksen vääräksi." Nina ylättäen jatkoi. Odeten poskipälle nousi hento puna kun hän laski kupin lautaselle väistäen nuoremman naisen katsetta. Hän oli osittain imarreltu etsivän sanoista, eikä tiennyt kuinka moiseen kohteliaisuuteen tulisi vastata, jos mitenkään?
"Olisit ymmärtänyt sen itsekin ennemmin tai myöhemmin", kaunotar lausui vähätellen, mutta salaa hyvillään. Ainakin hänestä oli ollut Ninalle jotain hyötyä.
Casanovatar sivuutti matkaehdotukset olan kohauteksella. Kreivittären sydän sykähti kurkkuun. Ei kai hän ollut liian innnokas? Olisiko ehdotus liikaa Ninalle, jospa tämä säikähti ja lähtisi jälleen pois? Sellainen Odette kuitenkin oli. Hänelle hitaasti eteneminen oli miltein vieras käsite. Olihan hänet pakotettu naimisiin ilman sen kummempia tutustumisia tai seurustelua. Hetken kreivitär näytti säikähtäneeltä pikkutytöltä, kun hän vilkuili Ninaa. Nainen joutui hitaasti vetämään henkeä ja keräämään itsevarmuutensa takaisin.
"Tarkoitin...Ihan ystävänä, olisi mukavaa saada kerrankin matkaseuraa", Odette muotoili ehdotustaan uudelleen. Hän ei halunnut painostaa, ei edes tiedostamattaan. Kyllähän ystävyksetkin matkustelivat. Ei yhteisen loman tarvitsisi tarkoittaa mitään...