Nyökyttelen reippaasti miehen sanoille.
"No niinpä!" vastaan ytimekkäästi - Shane aika pitkälti lausui ajatukseni ääneen.
"Hah, tiesin että tykkään sinusta syystäkin", virnistän. En olisi uskonut, että voisin noin vain jonkun ostoskeskuksen kahvilajonossa törmätä näin kertakaikkisen samanhenkiseen kaveriin. Okei, kyllä ajan varmasti kulumaan saa vähän maltillisemmassa seurassa, mutta Shanen kaltaisten tyyppien kanssa pidetään hauskaa. Sitä enteilee hänen kommenttinsakin minun ympäripyöreään vastaukseeni.
"Kuulostaa erittäin lupaavalta", naureskelen ja kulautan kahvinloput naamaani. Kylmä kahvi ei ole enää järin herkullista, enkä oikein usko sen väitettyyn kaunistavaan voimaankaan, mutta hei, kofeiinia! Ei sillä, että välttämättä tarvitsisin yhtään ylimääräistä energiaa, mutta jos illalla sittenkin olisi ohjelmaa...
"Odotan innolla", tuumaan kohottaen minäkin kulmiani silmät tuikkien. Vai en ole osannut edes uneksia? Alan olla varsin utelias. Olenhan minäkin siellä sun täällä pyörinyt, mutta varmasti nähtävää riittää vielä. Shane ei vaikuta ollenkaan sen tyyliseltä, että olisi ensimmäiseksi kiskomassa minua mukanaan johonkin perusläävään tai lähiöräkälään.
Eivätkä aikataulutkaan ole mikään ongelma! Ehdin jo miettiä, että jos Shanen illat onkin tältä viikolta varattu, pääsisin tekemään oikein lähtemättömän ensivaikutelman työtovereihin ilmestyessäni töihin puoli tuntia myöhässä tuoden mukanani vanhan viinan lemahduksen. Eihän se minua estäisi, eikä ole sanottu ettei niin kävisi joka tapauksessa, mutta tämä ilta kuulostaa joka tapauksessa aivan loistavalta.
"No totta helvetissä", virnistän. Jos Shane kerran pääsee viideltä, niin siinähä ehtii kehittämään vaikka mitä. "Eli mitä, missä, milloin? Ei mitään väliä ajalla mun puolesta, vaikka heti viideltä, mutta jos sä haluat ehtiä töitten jälkeen käymään kotona syömässä tai vaihtamassa vaatteet tai mitä ikinä, niin sitte vähän myöhemmin." Minulla nyt ei koko päivänä muuta olekaan kuin aikaa. Tunnin tai pari jos nukkuisi jossain välissä, niin jaksaisipahan bilettää.
"Ei sillä, että noissakaan kuteissa mitään vikaa olisi, mutta on mulla aikaa venailla", lisään sujuvasti perään ja virnistän.