Offlinealueen peliviestin pituudesta

Täältä löytyvät tärkeät ilmoitusasiat: jokaisen pelaajan kannattaa lukea aina kun tälle alueelle on tullut uusia viestejä. Alueelle aiheita saavat tehdä admin tai moderaattorit ilman erillislupaa.

» Pikakertaus Snowfinchin käytännöistä (uudet pelaajat, käykää läpi!)
» Uutiset (päiv. 26.1.2018)

Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja veranthia » 09 Touko 2014, 21:26

Kuten ilkeänä talonmiehenä tykkään toitottaa, on offlineviestin minimipituus 15 riviä sitä kirjoitettaessa ja noin 10 riviä foorumilla. Tässä kuitenkin on nyt tullut useammalta taholta palautetta, että minun 15 riviäni on eri verran kuin heillä. Ettei tämä mene nyt ihan säätämiseksi, niin kysyisin teiltä pelaajilta nyt mielipiteitä - jokainen tehköön oman laatikkonsa mukaan, pidennetäänkö rivimäärää, lyhennetäänkö? Poistaa sitä ei voi, niitä pelejä varten meillä on short offline (nimi kertoo), mutta joku yhteinen juttu tähän on saatava.

En tykkää käydä motkottamassa, pelkään että ihmiset alkavat ärsyyntyä muhun sen takia :'D (tai kuten eräs joka myönsi minun olevan pelottava) Joten sen parempi kaikille mitä selkeämpi tämä systeemi on. Nykyinen rivimäärä juontaa juurensa vanhan foorumin ensimmäisestä ulkasta, jossa 15 riviä oli kirjoittaessa ja foorumilla, mutta koska taidamme pitäytyä tässä niin on jo aika tehdä kunnollinen kysely aiheesta.

Sana on vapaa!
historiikki » treffipalsta » arttinurkka » tilaustyöt

» ɢɪɴɢᴇʀ ᴄʜᴀsᴇ
» ᴍᴏɴᴀ ᴄʜᴇᴋᴀɴᴏᴠᴀ

Like a letter printed in red, printed in red
There's a price up on your head, on your head
Devils got you on the run, on the run
But you can't hide once it's begun, it's begun
Avatar
veranthia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 218
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Varja » 09 Touko 2014, 22:29

Onko minimisanamäärän asettaminen liian radikaalia? Ei kai niitä käsin tarvii laskea, kaiketi suuressa osassa tekstiohjelmissa on joku laskuri.
Joku roti olis kuitenki kiva.
Avatar
Varja
Pikkuvanha
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Loka 2013, 12:08

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Melmolly » 10 Touko 2014, 12:21

Joissakin on käytetty myös lauseminimiä. Niissä kuitenkin huomattavasti lyhyemmät viestit muutenkin, että täällä voisi olla hajottavaa lähteä laskemaan. Että Varjan ehdottama sanamäärä ois helpompi laskea. (Vaikka ite en kyllä jaksaisi aina mitään wordia tms. avata, kun ropetan.) Itse en oo ropettanu missään paikoissa, joissa olisi erityisen tarkkaa tai todella minimaaliset vähimmäisrajoitukset, että en ole ehkä paras mitään sanomaan. Kunhan lämpimikseni lätisen.
Melmolly
 

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10 Touko 2014, 12:39

Jos rehellisiä ollaan niin itse olen välillä miettinyt koko vähimmäistekstimäärän tarpeellisuutta. Tai no siis, pidän siitä että siinä on tietty taso ja takaus siitä että offlinepuolella pelivastaukset ovat pidempiä, mutta toisaalta itseäni on alkanut ärsyttää se että kun sen huomaa että online ja offline ovat huomattavan paljon vähemmän käytössä tällä hetkellä kuin soffline (koska siinä ei ole rajoituksia ym. niin huomaa että ihmiset uskaltaa heti käyttää paljon vapaammin kun ei pelkää et onko kirjoittaneet tarpeeksi). Suomeksi sanottuna siis itseäni on välillä alkanut ärsyttää koko sofflinen konsepti ja olen miettinyt pysyisikö se offlinen kirjoittamisen taso yllä ilman mitään tarkkaan laadittua sana-/rivimäärää (vai olisiko siihen sit jotain nerokkaita ideoita?). Voisihan tarpeen vaatiessa huomauttaa jos vastaus on ihan tarpeettoman lyhyt koska lyhyet vastaukset kuuluu pääsääntöisesti onlinepuolelle.
Lähinnä itse toivon tosiaan että pelaaminen jakautuisi vähän monipuolisemmin eri alueille.

Näistä ideoista oon joka tapauksessa enemmän sanamäärän kuin vaik lausemäärän kannalla. Mut niitäkin voi olla vähän perseestä ruveta laskemaan.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Shane » 10 Touko 2014, 13:17

Uskallan uutena tulla ilmaisemaan mielipiteeni. Vaikka säännöt ovat tärkeitä, olen ehkä tätä sääntöä kohtaan hieman pessimistinen. Pakko kompata Amethystia.

Eikö roolipelin kuitenkin ole tarkoitus palvella pelaajia? Minun mielestäni, olkaa eri mieltä, olisi sopivampaa pelata pelit eri alueilla (nyk. offline) paikan mukaan kuin nykysysteemi, jossa suuri osa viesteistä on selvästi suositulla soffline-alueella (missä taas peliaihe/-paikka ei selviä kuin viestiketjusta) ja offline-alueilla vain muutamia ketjuja.

Olisiko selkeämpi ja admineille helpompi, jos ei olisi selkeää minimirajaa vaan suositus? Silloin viestit voisivat olla tarpeen mukaan lyhyempiä tai pidempiä ilman pakollista runoilua vain pituuden tähden (ellei sitä välttämättä tahdo tehdä). Silloin olisi mahdollista huomauttaa yksittäiselle pelaajalle, jos jokainen viesti on suositusta pidempi, eikä tarvitsisi puuttua yksittäisiin viesteihin. Suositus voisi olla vaikka se rivimäärä tai sanamäärä tai vaikka ihan esimerkkiviesti.

Viestin pituus ei välttämättä ole laadun tae, ja saattaahan offline-pelissäkin tulla tarvetta nopealle keskustelulle, jolloin viestin pidentäminen vain sen pituuden tähden tuntuu mielestäni turhalta.
Shane
 

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja veranthia » 10 Touko 2014, 13:27

Näinhän se taitaa monissa muissa ropeissa olla, että kaiken pituiset pelin on samalla alueella. Itseänikin ärsyttää kyllä välistä kun ei voi sijoittaa pelejä noille kivoille erikseen suunnitelluille alueille, kun ei saa tekstiä tarpeeksi aikaan. :'D

Jos sitten tehdään niin, että online nimensä mukaan erikseen kuten aina ennenkin, mutta offlinealueelle kaikki muut pelit, joihin lätkäistään sitten jonkinlainen suositus kuten Shane ehdotti?
(Omasta mielestänikin se suositus olisi hyvä, aiemmin on pari ihmistä lopettanut tämän säännön takia.) Näistä Varjan sanamääräehdotus kuulostaa parhaimmalta, vaikka niitä ei välttämättä jaksakaan laskea (plus mahd. kirjoitusvirheet, esim. yhdyssanat erikseen) mutta näkee sen usein silmälläkin että kuinka paljon vähintään on sanoja. Tai ainakin itse olen harjaantunut katsomaan, kun noita hahmotietoja lukee. :D
historiikki » treffipalsta » arttinurkka » tilaustyöt

» ɢɪɴɢᴇʀ ᴄʜᴀsᴇ
» ᴍᴏɴᴀ ᴄʜᴇᴋᴀɴᴏᴠᴀ

Like a letter printed in red, printed in red
There's a price up on your head, on your head
Devils got you on the run, on the run
But you can't hide once it's begun, it's begun
Avatar
veranthia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 218
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10 Touko 2014, 13:52

Suositus on ihan jees, jonkinsortin sanamäärä toiminee siihen. Jos meidän hahmotietojen minimirajat on sen 100 sanaa, niin olisiko esim. 200 sanaa liikaa vai sopivasti vai jotain siltä väliltä? En nyt tällä koneenrahjuksella pysty aihetta kauhean syvällisesti tutkimaan että paljonko se olisi tekstilootan tai roolauksien mittakaavassa käytännössä. Mutta kysehän on nyt joka tapauksessa suosituksesta.

Suomeksi siis, otettaisiinkos me sitten ilmeisesti soffialue pois käytöstä? Jos siirtelee nuo keskeneräiset pelit sitten niille kuuluville offlinealueille.
Voisin ruveta noita melkein kohta tuossa rymsteeraamaan paikoilleen nimittäin jos tää asia vaikuttaa selvältä. Tulkaa ihmeessä heittämään vielä mielipiteitä asiaan jos niitä on~
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Melmolly » 10 Touko 2014, 14:08

Minustakin tuo suositus kuulostaa parhaimmalta. Ja ite pelkään, että kun on pitkää, niin sitten alan jaaritella ja toistaa itteeni että saan sen määrän täyteen - ja se on toisesta varmasti tuskaisempaa kuin muutama rivi vähemmän.

Ja mulle totta puhuen tuo sofftline on ihan uusi termi, etten ennen tätä paikkaa oo ees törmännyt.:D (voi kyllä johtua tuosta ropetustauostakin..)

Mut pointti oli, et kuulostaa fiksulta. Jatkakaa.
Melmolly
 

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Sasu » 10 Touko 2014, 14:14

Joo, kannatan soffialueen poistamista. Ei se toisessakaan ropessa, jossa pyörin mukana Caralia, mitään katastrofia aiheuttanut. Olisi kiva nimenomaan saada pelit oikeille alueilleen, kun niitä kerran foorumin täydeltä löytyy. Eiköhän sitä sitten itsekin osaa vastapelaajalle huomauttaa, jos alkaa tulla jatkuvasti kahden lauseen vastauksia pelissä. : D Parinsadan sanan suosituspituus ei kuulosta ollenkaan pahalta (omalla koneellani muutamaa riviä vajaa tekstilaatikko). Kuka niitä jaksaa joka kerta laskea, mutta varmaan aika äkkiä viestejä kirjoitellessaan harjaantuu katsomaan, kuinka pitkältä pätkältä tekstiä se omalla näytöllä näyttää.
Avatar
Sasu
Pikkuvanha
 
Viestit: 145
Liittynyt: 26 Loka 2013, 09:28

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja veranthia » 10 Touko 2014, 14:44

200 kuulostaa hyvältä. :D Noh, onko tämä sitten tällä selvä, kenelläkään ei mitään vastaan? (tuskin joudetaan kaikkia 29 ihmistä kuulemaan tämän asian tiimoilta, joten nopeat päättää)
historiikki » treffipalsta » arttinurkka » tilaustyöt

» ɢɪɴɢᴇʀ ᴄʜᴀsᴇ
» ᴍᴏɴᴀ ᴄʜᴇᴋᴀɴᴏᴠᴀ

Like a letter printed in red, printed in red
There's a price up on your head, on your head
Devils got you on the run, on the run
But you can't hide once it's begun, it's begun
Avatar
veranthia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 218
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Varja » 10 Touko 2014, 14:47

Enpä tiedä. Oon ite tykänny nimenomaan soffin kivasta rentoudesta ja lyhyydestä - jos se vedetään sittenkin pois, en tiedä kuinka innokkaasti jaksan taas aloittaa pelailua (kun näköjään oon vähän taukoillu viime aikoina). Suositus on toki aina vaan suositus, mutta mulla ei riitä sydäntä sivuuttaa suosituksia ja kirjoittaa sitä lyhempiä. Eikä varsinkaan huomauttaa vastapelaajalle jos hällä alkaa viestit lyhentyä liikaa!
Mut toimivimmalta toi kai toistaiseksi silti kuulostaa. 200 sanaa ei loppujen lopuks vaadi kovin paljoa. Nyt puhun ihan mitä sattuu ja ristiin eikä kukaan ymmärrä mun pointtia.

Oon tykänny tosi paljon tästä kolmen muodon pelistä. Mun mielestä itse short offline-osion vois poistaa, mutta pelimuotoa ei tarvis. Siinä missä nyt soffialueella viestin alussa lukee nyt sijainti, vois sitten tuolla paikka-alueilla lukea viestiketjun alussa pelimuoto. Esimerkiks.

äh en tiedä
Avatar
Varja
Pikkuvanha
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Loka 2013, 12:08

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja veranthia » 10 Touko 2014, 14:57

Talonmies kyllä pitää silmällä pelien kulkua, eli jos joku pelaajista kirjottaa pelkkää sellasta muutaman rivin tekstiä vailla hyvää syytä (nopeatempoiset tapahtumat etc) niin menen kyllä ärähtämään, ei huolta ;)

Tajuan kyllä mitä tarkotat Varja, itsellänikin tulee varmaan pieni pistos jos teen lyhyemmän mitä suositellaan, mutta sitten taas mulla se tulee aina soffienkin kanssa kun ajattelen että miksen pysty offipituuteen kun muutkin pystyy ja sit tunnen syyllisyyttä kun kirjoitan suht lyhyen vastauksen jne :'D Mutta mun halu käyttää noita alueita on niin suuri että mieluummin kestän sen, ja jos ne soffit siirtää niille niin toinen jää vähän turhaksi, kerta ne voi 'yhdistääkin'.

Entä 150 sanaa minimisuositukseksi?
historiikki » treffipalsta » arttinurkka » tilaustyöt

» ɢɪɴɢᴇʀ ᴄʜᴀsᴇ
» ᴍᴏɴᴀ ᴄʜᴇᴋᴀɴᴏᴠᴀ

Like a letter printed in red, printed in red
There's a price up on your head, on your head
Devils got you on the run, on the run
But you can't hide once it's begun, it's begun
Avatar
veranthia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 218
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10 Touko 2014, 15:03

Nii mun toinen ehdotus oliskin ollut se 150 sanaa, oisko se sit better? Varjan pointti ymmärretty ja noted, mutta tosissaan ei niistä pidä liikoja syyllisyydentuntoja itteensä ottaa. Tää on kuitenkin vaan roolipeliä, ja jos se on suositus niin ei kukaan tuu ketään lahtaamaan (ei kyl aikaisemminkaan kun on ollut tarkat rajoitukset) vaikka se nyt olisi vähän sen alle. Take it easy. Haluun ite vaan tasapuolisuutta pelialueiden käyttöön ja vähän rentoutta siihen tilalle jos se sais tääl vähän aktiivisempaa ja muutenkin mukavaa ilmapiiriä aikaseks.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja Varja » 10 Touko 2014, 15:05

Mun mielestä niiden yhdistämisessä ei sinänsä oo vaivatonta tai ainakaan ongelmatonta, kun offline-pelit jää aivan varmasti suuressa osassa tapauksissa just sen minimäärän mittaseksi. Imho toinen ei jäis turhaksi, tai jos näyttää että jäis, niin sitten vois pudottaa pois.
Toki hyvänä puolena on sitten just toi foorumin laaja-alaisempi käyttö.

200-150 sanaa onki lyhyt ja helppo saada täyteen, en tiiä tuleeks vaaraksi oikeasti sitten se, että kaikki viestit yhtäkkiä kutistuu kun ei tarvii kirjottaa pidempää. Tottakai toivon, ettei näin käy mutta ainaki itteni tunnen sen verran hyvin, että ei oo mitenkään mahdoton ajatus.

Tietty jos tuntuu et soffi on turhaa niin jättäkää pois. Minä tykkäsin siitä.
Avatar
Varja
Pikkuvanha
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Loka 2013, 12:08

Re: Offlinealueen peliviestin pituudesta

ViestiKirjoittaja veranthia » 10 Touko 2014, 15:32

Viisi puolesta ja yksi tavallaan vastaan, joten eiköhän oteta tämä käytäntö. 150 sanan vahva suositus offlineissa, short offline pois pelistä kokonaan, ja jos tulee pelkkää superlyhyttä offlinealueella niin talonmies tulee hajaa kikspoks. Okei? :D
historiikki » treffipalsta » arttinurkka » tilaustyöt

» ɢɪɴɢᴇʀ ᴄʜᴀsᴇ
» ᴍᴏɴᴀ ᴄʜᴇᴋᴀɴᴏᴠᴀ

Like a letter printed in red, printed in red
There's a price up on your head, on your head
Devils got you on the run, on the run
But you can't hide once it's begun, it's begun
Avatar
veranthia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 218
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:38
Paikkakunta: Tampere

Seuraava

Paluu Ylläpidon ilmoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron