Show me how to find something to hold on tonight

Onlinepelejä voit pelata kun pelikaverisi on samaan aikaan paikalla. Onlinepelaaminen on aktiivista pelaamista ja viestipituus on offlinepeliä lyhyempää, jotta peli pysyy aktiivisena. Pelin alussa tulee mainita, mihin paikkaan peli sijoittuu. Jos peli jää kesken, voit jatkaa sitä ollessasi taas samaan aikaan paikalla pelikaverisi kanssa.

Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 19:26

» Signan koti, Foxwood. Peliin tilattu mukaan yksi kujakettu kera Laurenin. »

    Signa Huitfeldt

Kellon lähestyessä seitsemää illalla minä vaellan rivitaloasunnossani pukeutuneena tummiin farkkuihin, valkoiseen toppiin ja beigen sävyiseen neuletakkiin, joka näyttää naurettavan isolta päälläni.
On lauantai-ilta. En halua edes ajatella sitä, kuinka monet viettävät tällä hetkellä aikaa ystäviensä tai rakkaansa kanssa, kenties juhlien tai sitten rauhallista koti-iltaa viettäen.
Minun asunnossani on hiljaista. Olen sytyttänyt muutaman kynttilän sohvapöydälle luomaan tunnelmaa ja yritän välillä istahtaa sohvalle katsomaan televisiosta jotain ohjelmaa, mutta oloni on silti hirveän rauhaton.

Istun jälleen sohvalle ja kaivan taskusta puhelimeni. En oikein tiedä, mitä luulen sillä tekeväni, mutta päädyn selaamaan varsin lyhyttä yhteystietoluetteloa. Lopetan selaamisen, kun katseeni kohtaa nimen Lawrence.
Vapaalla kädelläni päädyn hieromaan jotenkin vaivautuneesti niskaani. En ottanut mieheen yhteyttä sinä iltana, kun sain hänen numeronsa, vaikka päädyinkin sen tallentamaan. Enkä sen jälkeen, vaikka olen kyllä tullut ajatelleeksi asiaa. Miksi olisin tehnyt niin? Tuskin Lawrencea kiinnosti minua enää tavata. Hän antoi numeronsa siltä varalta, että minulle iskisi hätä, eikä siksi, että haluaisi enää olla yhteydessä.
En saa silti täysin sammutettua sisälläni palavaa toivonkipinää, vaikka tapahtuneesta on aikaa jo puolisen vuotta. Entä jos mies olisikin halukas tapaamaan minut vielä? Hän oli minulle niin kovin kiltti. Olisi varmasti upeaa omistaa hänen kaltaisensa ystävä.

Kuluu useampi minuutti, ennen kuin saan vakuutettua itseni siitä, ettei minulla ole mitään menetettävää, jos otan häneen yhteyttä. Yritän olla ajattelematta liikaa, kun siirryn kirjoittamaan tekstiviestiä.

Hei. Signa tässä.

Mahtoiko hän enää edes muistaa minua? Tunnen itseni niin typeräksi. Epäröin, mutta päätän kuitenkin jatkaa kirjoittamista.

Olen pahoillani, jos häiritsen illanviettoasi. Ajattelin kuitenkin kysyä, haluaisitko tavata vielä joskus? Ymmärrän kyllä,
jos et. Tulit vain mieleeni ja ajattelin, että olisi mukava nähdä pitkästä aikaa.


Sydämeni hakkaa hulluna rinnassani, kun uskaltaudun vihdoin lähettämään viestin.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 19:53

LAUREN LAWRENCE THOMPSON

Istun sohvalla risti-istunnassa Ankti sylissäni. Lintu on silmät puoliummessa ja silittelen hieman sen päälakea. Telkkarista tulee joku musavisa, se on päällä kun parempaakaan ei satu tulemaan. Pöydällä edessäni on lautanen jolla on muutamat pakastevihannesten jämät ja pari ranskalaista. Otan toisella kädellä lautasen vieressä olevan puolikkaan siideritölkin ja hörppään siitä varovasti ettei pikkuinen sylissäni häiriintyisi.
Rapsutan hieman niskaani toisella kädellä ja haukottelen. Harvinaisen hiljainen lauantai. Olin ollut varma että Nathan tulee tänne, mutta hän oli vain pyörähtänyt päivemmällä lyhyesti ja sanonut sitten että hänellä on treffit. Oli kuulemma opetellut käyttämään Tinderiä, etsi sitä kautta välillä naisseuraa. Totesin että siitä ei hyvä seuraa mutta ihan kuin hän olisi kuunnellut. Jätkä oli vain onneissaan kun sai rehennellä toisille olevansa bändissä. Scott taisi viettää aikaa tyttöystävänsä kanssa ja Toby todennäköisesti näytti ylhäisestä yksinäisyydestään. Paljon muita kavereita minulta nyt ei löytynytkään, Sebastiania tosin en ollut hetkeen nähnyt. Senkin kanssa oli silloin humalassa mennyt meininki vähän kummaksi.. no mutta hyvä tyyppi se oli joka tapauksessa.

Hätkähdän kun puhelin äkkiä piippaa pöydällä ja Anktikin ynähtää tyytymättömästi ennen kuin painaa päänsä takaisin syliini. No, joko se Nathan sai rukkaset?
Kun sitten lähettäjä onkin tuntematon numero, hämmennyn. Työjuttuja lauantai-iltana?

Hei. Signa tässä.

Sydämeni jättää yhden lyönnin väliin ja katson ruutua hämmentyneenä. Signa? Se sievä pieni vaaleaverikkö... olin miettinyt häntä usein. Minulla ei kuitenkaan ollut hänen numeroaan enkä ollut nähnyt häntä yhdeksänvuotiskeikkamme jälkeen jolta hän lähti huonovointisena pois. Olin ollut varma että hän oli unohtanut minut tyystin täysin.
Viesti on hyvin varovainen ja jotenkin herttainen, enkä voi olla hymyilemättä kun luen sen. Haluaisinko tavata? No tietysti. Olin niin monesti toivonut että hän soittaisi tai laittaisi viestiä. Nathan oli käskenyt minua unohtamaan koko tytön ja lähtemään baariin iskemään jonkun helpommin lähestyttävän tapauksen. En ollut seurannut hänen neuvojaan, kuten en yleensäkään, ne kun harvoin olivat hyviä. Murehtimisen olin vain lopettanut ja yrittänyt jättää Signan ajattelemisen taka-alalle.
Silitän Anktia taas hieman päälaelta ja naputtelen sitten vastauksen.

Moi, mukava kuulla sinusta! Totta kai voidaan tavata, näkisin mielelläni. Milloin sinulle sopisi?
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 20:17

Nousen ylös sohvalta ja lähden jo vaeltamaan uudestaan pitkin olohuonetta puhelin kädessäni. Minusta tuntuu, että voisin kuolla kurkkua kuristavaan ahdistukseeni, kunnes lopulta tunnen puhelimen tärisevän viestin merkiksi. Pysähdyn ja jään tuijottamaan puhelimen näyttöä. En näe viestiä kokonaisuudessaan, mutta jo ensimmäiset sanat tekevät oloni jotenkin epätodelliseksi.
Avaan näppäinlukon vikkelään ja luen viestin loppuun asti. Hermostuneisuuteni ei ole kadonnut minnekään, mutta osa ahdistuksen tunteesta poistuu ja sen tilalle tulee vilpitön ilo.

Periaatteessa ihan koska vain.

Yritän parhaani mukaan keksiä järkevää jatkoa viestille, mutta tuntuisi säälittävältä esimerkiksi lisätä, ettei minulla ole elämässäni tällä hetkellä muuta sisältöä, kuin surkea postinjakajan työ. Yritän olla yliajattelematta sanavalintojani ja kirjoitan viestin loppuun.

Valehtelisin jos väittäisin olevani kiireinen ihminen. Milloin sinulla olisi aikaa?
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 20:27

Visailuohjelma loppuu ja otan tölkin taas pöydältä. Juon pohjat siideristä, laskien sitten tyhjän tölkin lautasen viereen. Ankti tuhisee sylissäni ja silittelen sitä poissaolevasti, ajatukset harhaillen Signassa. Olin ollut niin varma ettei häntä kiinnostanut tavata minua enää...
Puhelin piippaa taas. Hymy nykäisee huuliani kun nyt lähettäjänä näkyy Signa. Olin tallentanut hänen numeronsa saman tien.
Kun hän vastaa että milloin vain ja kysyy milloin minulla olisi aikaa, naurahdan vähän.

On minulla aikaa nytkin, istun vain kotona sohvalla. Mutta tietysti jos tänään on liian nopeasti, miten olisi joku päivä ensi viikolla?
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 20:36

Siirryn takaisin sohvalle istumaan odottaessani Lawrencen vastausta. Yritän katsoa televisiossa pyörivää ohjelmaa, mutta ajatukseni ovat aivan toisaalla.
Puhelimeni tärisee jälleen viestin merkiksi, ja minulla menee hetki sisäistää hänen viestinsä. On minulla aikaa nytkin...
En todellakaan ole varautunut siihen, että tapaisin Lawrencen tänään. Asia on ilmeisesti nyt sitten minun päätettävissäni, tapaisimmeko tänään vai vasta seuraavalla viikolla.

En haluaisi myöntää asiaa itselleni, mutten millään malttaisi odottaa seuraavaan viikkoon. Luultavasti kerkeäisin myös hermoilla tulevaa tapaamista niin paljon, että repisin hiukset päästäni seuraavan parin päivän aikana. Olisinko tämän kerran spontaani, ja ehdottaisin tapaamista tänään?

Itse asiassa tämä ilta käy hyvin. Onko sinulla mitään ajatusta siitä, mitä haluaisit tehdä?

Lähetän viestin hymy huulillani. Minua melkein pelottaa se, kuinka innostunut olen Lawrencen tapaamisesta.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 20:50

Herättelen varovasti pikkuisen sylistäni ja nostan toisen vielä tokkuraisena sohvan nurkkaan. Nousen ylös, ravistelen hieman puutuneita jalkojani ja venyttelen käsiäni. Nostan lautasen ja tyhjän tölkin ja vien ne keittiöön samalla haukotellen, Ankti sen sijaan ynisee jotain nyrpeästi lämpimän sylipaikan menettämisestä.
"Sinullakin alkaisi olla kuule jo iltapala-aika", tokaisen huvittuneesti linnulle.
Lasken lautasen tiskialtaaseen huuhdeltuani sen kevyesti. Sitten kuulen miten puhelin piippaa jälleen olohuoneen pöydällä.

Kun luen tekstin tämä ilta käy hyvin, sydämeni sykähtää ja rapsutan mietteliäänä päätäni. Mitä minä haluaisin tehdä? En tiedä. Mitä vain, jos vain näkisin Signan. Kylläpäs se kuulosti kornilta.. Hieron mietteliäänä nenänpieliäni etusormilla ja hymähdän. Olinkohan edes tarpeeksi siistin näköinen näkemään häntä? Toisaalta, enpä minä ikinä näyttänyt kovinkaan siistiltä.

Hmm, en oikein tiedä. Haluaisitko jonnekin ulos syömään tai pubiin lasillisille? Saa tännekin toki tulla, mutta asuntoni ei kyllä ole kovin siisti. Mikä vain tuntuu kivoimmalta ja luontevimmalta. Syömään?
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 21:08

Lawrencen vastausta odottaessani ehdin siirtyä kylpyhuoneen puolelle. Harjaan nopeasti hiukseni ja jään hetkeksi tuijottamaan varsin mitäänsanomatonta peilikuvaani. Minun olisi ehdottomasti laittauduttava vähän ennen kuin lähtisin tapaamaan Lawrencea.
Puhelin tärisee jälleen taskussani. Luen viestin nopeasti ja mietin hetkisen, ennen kuin vastaan.

Syöminen kuulostaa mukavalta. Tiedätkö mitään hyvää paikkaa?

Kuulostaa kieltämättä jännittävältä lähteä illalliselle jonkun kanssa, mutta minähän päätin jo hetki sitten olla spontaani tänä iltana. En myöskään ole syönyt juuri mitään tänään, ja se jos mikä olisi ikävää, jos joutuisin jälleen lähtemään taksilla kotiin huonon olon takia.
Aloitan meikkaamisen ja pohdin samalla, mitä laittaisin päälleni. Olisi kiva panostaa myös pukeutumiseen, kun kerrankin pääsee ulos syömään.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 21:28

Olen hermosauhuilla parvekkeella kun puhelin värisee nahkatakkini taskussa. Enempää en viitsisi varmaan tänä iltana polttaakaan, mutta sydämeni hakkaa kuin riivattu ja katselen pimeälle pihalle tyhjyyteen tupakan lyhentyessä ja miettiessäni minne haluaisin viedä Signan. Keskustassa oli se yksi sushiravintola, Maneki Neko, tai se rento pubi, The Irish Fox... mutta sushi olisi aika uhkarohkea valinta ja pubi näin lauantai-iltana ehkä turhan täynnä juojia ja muutenkin jo vähän liiankin rento. Tumppaan tupakan tuhkakuppiin, puhallan viimeiset savut keuhkoistani ja otan sitten puhelimen taskustani.

Tiedätkö mitään hyvää paikkaa?


Virnistän vähän kun sitten keksin sen. Se olisi kyllä kallista lystiä mutta oli minulla varaa. Ellei se sitten olisi hänen makuunsa jo liian hienoa. No, toki voisin googlailla jonkun vähän rennommankin paikan jos se ei hänelle kelpaisi, eikä se nyt mikään niuhopaikka kuitenkaan ollut, tasokas ravintola vain.

Kävisikö Charmant Rêve? Se on täällä Sandsleyssa, ranskalainen ravintola. Minä tietysti tarjoan. Voidaan toki mennä muuallekin jos se ei tunnu hyvältä idealta.


Suljen parvekkeen oven jäljessäni ja nostan sitten edelleen sohvalla nuokkuvan Anktin sylissäni omaan huoneeseensa. Täytän linnun ruokakupin ja silitän tätä kevyesti muutaman kerran ennen kuin astun ulos huoneesta ja suljen oven perässäni. Noniin, pitäisiköhän minun sitten tehdä itselleni jotain etten näyttäisi ihan linnunpelättimeltä?
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 21:51

Yritän meikata huolellisesti mutta vikkelästi, jotta näyttäisin ihmiseltä mutta Lawrence ei joutuisi odottamaan minua kyllästymiseen saakka. Välissä tarkistan jälleen viestini. Charmant Rêve... Nimi kuulostaa tutulta, mutta en tosiaan tiedä, millaisesta paikasta on kyse. Ranskalainen ruoka kuulostaa kuitenkin hyvältä. Ei mitään liian vierasta.
Minua häiritsee kieltämättä ajatus siitä, että mies tarjoaisi, mutta rahatilanteeni huomioon ottaen se olisi enemmän kuin helpotus minulle. Ehkä siis en laittaisi vastaan, vaikka tuntuukin vähän väärältä, että hän maksaisi minunkin osuuteni.

Se käy hyvin. Tarvitsen hetken laittautumiseen ja sopivaan bussiin ehtimiseen, muttei tässä pitäisi kauan mennä. Mihin aikaan menisimme?

Viestin lähetettyäni mietin hetkisen, pitäisikö minun tehdä taustatutkimusta ravintolasta vai ei. Päätän katsoa puhelimeni kautta Googlesta nopeasti, millaisesta paikasta on kyse.
Kun todellisuus iskee vasten kasvojani, jäädyn hetkeksi totaalisesti.
Lawrence oli varmasti vitsaillut siitä, että menisimme Charmant Rêveen. Tai jos mies oli tosissaan ehdotuksensa suhteen, minun olisi vähintäänkin pitänyt kieltäytyä siitä, että hän tarjoaisi.

Minulla kestää tovi kasata itseni, ennen kuin jatkan meikkaamista stressitasot ihan uusissa ulottuvuuksissa.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 22:06

Suihkun kuuma vesi virtaa pitkin selkääni kun puolittain aukinaisen kylpyhuoneen oven raosta kuulen miten puhelimeni piippaa taas. Olin soittanut Charmant Rêveen ennen kuin olin mennyt suihkuun ja varannut pöydän yhdeksäksi. Onneksi siellä ei ollut ihan täyttä, tosin nimeni yllättävää kyllä tiedettiin siellä joten paikan varaaminen ei muutenkaan olisi ollut ongelma. Ainoastaan minulle tuotti päänvaivaa se, pitäisikö minun pukeutua yltiömäisen asiallisesti vai tyylilleni uskollisesti.
Joka tapauksessa huuhtelen shampoot hiuksistani ennen kuin sammutan suihkun. Kun olen saanut itseni kuivattua, otan puhelimen eteisen pöydältä ja katson mitä Signa on vastannut.

Vilkaisen puhelimen kelloa, se näyttää kahtakymmentä vaille kahdeksan. Olihan tässä vielä ihan hyvin aikaa, Signakin ehtisi bussiinsa. Minun tarvitsisi vain kävellä lyhyt matka.

Varasin meille pöydän yhdeksäksi. Voin tulla bussipysäkille vastaan, millä bussilla tulet?


Viestin naputeltuani palaan kylpyhuoneeseen ja alan kuivata hiuksiani.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 22:45

Vaatekriisi sen kun pahenee mielessäni, mutta sentään kasvoni alkavat näyttää paremmalta kuin hetkeä aiemmin. Meikkipohjan lisäksi olen vahvistanut ja muotoillut hivenen kulmakarvojani, laittanut silmieni vihreää sävyä sievästi korostavaa harmaanviolettia luomiväriä, ripsiväriä, sekä huulikiiltoa.
Olen ihmeen tyytyväinen lopputulokseen, vaikken erityisemmin pidä meikkaamisesta tai ole taitava siinä. En kuitenkaan kehtaisi astua jalallanikaan Charmant Rêveen sen näköisenä, miltä normaalisti näytän.

Hiuksiani en osaa sen koommin laittaa, joten siirryn kylpyhuoneesta makuuhuoneen puolelle. Ihan ensimmäiseksi heitän ylisuuren neuleeni sängyn päälle, ja sitten alan kaivella vaatekaappia.
Jossain vaiheessa tajuan, etten ole huomannut tarkistaa puhelintani hetkeen. Kaivan sen nopeasti neuleeni taskusta ja luen Lawrencen viestin. Vaikka kello yhdeksään on vielä aikaa, minusta tuntuu siltä, kuin olisi kauhea kiire. En meinaa malttaa pysyä paikallani sen vertaa, että saan viestin kirjoitettua.

Okei. Hetki vain, katson sopivimman bussin kohta ja laitan sitten viestiä.

Viestin lähetettyäni heitän puhelimen takaisin sängylle. No niin, yksi asia kerrallaan. Ensiksi vaatteet. Ei mikään helppo homma ottaen huomioon, että suurin osa vaatteistani on joko ylisuuria, pelkästään kotona pidettäväksi kelpaavia tai lasten osastolta ostettuja.
Kerkeän heittää noin puolet vaatekaappini sisällöstä lattialle ja melkein alkaa itkeä, kunnes käteni osuu mustaan vaatekappaleeseen, jota en muista nähneeni ainakaan pariin vuoteen. Mekko.
Ennen kuin kerkeän alkaa analysoida liikaa mielessäni sitä, kehtaisinko pukeutua kyseiseen vaatekappaleeseen, päätän vain suoraan vetää sen ylleni ja siirtyä sitten peilin eteen.

Eniten mekossa pidän siitä, että se on olkaimellinen ja peittää myös rintakehäni kaulaan saakka. Kaiken muun suhteen olenkin sitten epävarma. Mekko myötäilee laihaa kehoani ja yltää vain noin polviini saakka, jättäen sääret näkyville. En voi sanoa pitäväni näkemästäni, mutta toisaalta... Ei tämä ehkä niin pahakaan ole.
Pyörähdän pari kertaa ympäri peilin edessä, epäröin, ja pyörähdän kerran lisää. Olen vähällä vaihtaa mekon tuttuun ja turvalliseen neuletakkiini, kunnes muistan, millaiseen paikkaan olen menossa.

Hemmetti.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25 Marras 2017, 23:05

Kuivattua hiukseni mietin mitä minun kannattaisi tehdä. Charmant Rêve oli tyylikäs ja tasokas paikka, joten todennäköisesti kuitenkin olisi paras mennä puvussa, vaikka yleisesti ottaen en oikein ollut pukuihmisiä. Ainakaan muokkaamatta pukukokonaisuutta hieman omannäköisemmäksi ja rennommaksi. Tulen siihen tulokseen että sillä että minäkin olisin asiallisesti pukeutunut, siitä huolimatta millainen ammattini ja taustani oli, saisimme varmasti parhaimman vastaanoton. Enkä ollut ennen nähnyt Charmant Rêveessä kovin montaa miestä joka ei olisi ollut puku päällä.
Harjaan hiuksiani ja päätän että on parasta jättää hiukset takuttamatta. Laitan ne kiinni poninhännälle laittaen ohuen kuminauhan päälle sitten koristekiinnikkeenä tummanpunaisen satiininauhan. Hiukset eivät yksin pysyisi sillä kiinni, siksi kuminauha alle. Ajattelin kuitenkin laittaa punaisen solmion joten hiuskiinnike kävisi yksiin sen kanssa ja tekisi minulle kuitenkin hieman persoonallisemman olon. Muutama hiussuortuva jää valtoimenaan rajaamaan kasvojani koska hiusten leikkaus ei ollut mikään tasaisin, mutta oli vaikutelma varmasti siistimpi kuin hiukset auki.

Katsahdan Signan viestin jossa hän sanoo ilmoittavansa bussin kohta. Okei, vastaan lyhyesti ja menen sitten takaisin peilin eteen. Jos ihan kevyesti meikkiä, se kuitenkin oli minun perussettiäni... laitan hieman kajalia, eiköhän se riittäisi. Huulikoru ja korvakorut saisivat pysyä paikallaan. Kasvojen arpia mieleni tekisi hieman peittää ja hetken harkinnan jälkeen laitankin kevyesti meikkivoidetta niiden peitoksi. Eivät ne minua yleensä häirinneet mutta asiallisessa paikassa tuntui että kaikki "virheet" näkyisivät. Ja kasvojen arvet olivat aika näkyvä asia.

Kun olen saanut kasvoni ja hiukseni niin asiallisiksi kuin suinkin, menen vaatekaapille etsimään pukuani. Jouduin joskus työasioissa käyttämään sitä, varsin harvoin kylläkin. Onneksi se roikkui siististi. Kaivan myös kengät ja solmion. Huokaisen hieman. No, eiköhän Signa minut tunnistaisi vaikka olisinkin puvussa. Ja itsepä olin ehdottanut niin hienoa ruokapaikkaa.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja Sussu » 25 Marras 2017, 23:33

Emmin hyvin pitkään mekkoni kanssa, mutta lopulta vastustan kiusausta repiä se yltäni ja piilottaa vaatekaapin perimpään nurkkaan. Puen ylleni sukkahousut ja laitan jalkoihini mustan väriset nauhalliset nilkkurit, joissa on noin kahdeksan senttiä korkoa. En ole suuri korkojenkaan ystävä, mutta olen joka tapauksessa opetellut kävelemään niillä kompensoidakseni lyhyyttäni aikoina, kun olen ollut erityisen epävarma ulkonäöstäni.
Vaihdan vielä korvareikiini hienoimmat helmikorvakorut, jotka omistan, ja sivelen ranteisiini ja korvieni taakse aavistuksen hajuvettä. Peiliin katsoessani minusta tuntuu, etten näytä vieläkään tarpeeksi kauniilta, mutta ainakin olen yrittänyt parhaani.

Pääsen vihdoin bussiaikataulujen pariin. Tutkailen niitä hetken ja näpyttelen sitten Lawrencelle viestin, jossa ilmoitan millä bussilla tulen ja saapuvani lähimpänä ravintolaa olevalle pysäkille oletettavasti noin varttia vaille yhdeksältä.

Kiireen tunne hellittää ja minusta alkaa sen sijaan tuntua siltä, että aika matelee. Katson valmiiksi esille pienen, mustan laukun, jonne pakkaan kaiken mitä oletan illan aikana tarvitsevani. Sen jälkeen siirryn vielä kylpyhuoneeseen suihkuttamaan hieman lakkaa hiuksiini ja korjailemaan meikkejä, vaikkei niissä juuri korjattavaa olekaan.
Mieleni tekisi nipistää itseäni varmistuakseni siitä, että tämä on totta, eikä unta. En kuitenkaan tee niin, koska vaikka tämä olisikin unta, en halua herätä siitä vielä.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Show me how to find something to hold on tonight

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26 Marras 2017, 00:05

Olen saanut puvunhosut ja -paidan ylleni ja olen parhaillaan solmimassa viininpunaista solmiotani kun sängylläni makaava puhelin piippaa taas. Kun solmio on kiinni, suoristan ja kiristän sen peilin ääressä sopivaksi muttei liian kuristavaksi ja poimin puhelimen käteeni. Signa olisi varttia vaille pysäkillä. Hyvä juttu.
Vastaan hänen viestiinsä tulevani pysäkille vastaan kuten aiemmin lupasin ja sitten laitan puvuntakin päälle. Tarkastelen itseäni peilistä. Tuntuu että näytän itselleni vähän vieraan siistiltä kun minulla ei ole ketjuja tai ylimääräisiä nahkarannekkeita. Korut naamassani, sormus oikeassa keskisormessani, muutama vallaton hiussuortuva ja solmion ja hiusnauhan väri saivat minut hieman paremmalle tuulelle ja vakuuttuneeksi siitä että tyylini näytti kuitenkin edes hieman omanlaiseltani.

Meinaan hermostuksissani järsiä vähän kynsiäni ja istun sängyn laidalla. Hetken empimisen jälkeen laitan Tinder-treffeillä olevalle Nathanille viestiä ja kerron olevani menossa treffeille tanskalaisen vaaleaverikön kanssa jonka olimme aiemmin kohdanneet. Olivatkohan nämä nyt treffit? Kai nämä olivat. Tai en tiennyt mitä mieltä Signa oli, ehkä hän halusi nähdä minut ystävänä, tuttavana tai jonain muuna. Joka tapauksessa tarjoaisin hänelle mielelläni aterian tänään. Viestin naputeltuani katson poissaolevana ikkunasta. En viitsisi polttaa enää ettei haju tarttuisi vaatteisiini. Sen sijaan päätän mennä kylpyhuoneeseen ja suihkauttaa hieman hajuvettä kaulalleni. Eiköhän näin olisi ihan hyvä. Vilkaisen kelloa ja päätän lähteä kävelemään pysäkille päin kohtapuoliin. Ulkona taisi sataa lunta taikka räntää, joten sateenvarjo olisi hyvä ottaa mukaan.
Käyn vielä vilkaisemassa että Anktilla on kaikki hyvin ja tarpeeksi ruokaa sekä puhdasta vettä kupissa. Silittelen sitä hieman ja suljen sitten oven perässäni. Otan naulakosta pitkän villakangastakin - en viitsinyt laittaa nahkatakkia niinkuin yleensä - mutta huiviksi sentään valitsen tutun ja turvallisen punaisen palestiinalaishuivini. Tarkistettuani että lompakko, avaimet ja puhelimeni olivat varmasti mukana, sammutan valot ja lähden käytävään. Jännitys tuntui vatsassa asti. Mitäköhän tästä tulisi?
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli


Paluu Onlinepeli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron