Kirjoittaja kujakettu » 06 Tammi 2015, 19:00
"Selvä homma", vastaan Sebastianin pyyntöön vähemmän makeasta juomasta, "entäs Toby?"
Mies vilkaisee suurta kolpakkoaan.
"Kyl mä tälläkin hetken pärjännen mut ainahan sä voit jonkun shotin vaikka tuua."
Menen tiskille ja tilaan itselleni kaksi shottia jotka juon saman tien, jonka jälkeen pyydän Tobylle shotin, Sebastianille kuivaa omenasiideriä ja itselleni kaksin kappalein päärynäsiidereitä. Päärynäsiideri oli miedoista ehdoton suosikkini, sitä kului aina varsin paljon. Saan jotenkin kaikki juomat syliini kun painan laseja rintaani vasten ja sitten puikkelehdin ihmismassojen läpi takaisin pöytään.
Jonne Nathen on ilmaantunut.
"Ai katos, et vielä hylännytkään meitä", totean kun lasken juomat pöydälle.
"En mä vielä hei, eihän keikkakaan oo vielä ees alkanu! Ja Toby pitää juottaa känniin niin voin ottaa sen wingmaniks sitten", mies naurahtaa. Hänellä näytti kyllä olevan jo hyvä humala, hymy oli sen verran tavallistakin herkemmässä.
"Toivottavasti kuiva siideri ny kelpaa, en kerinny hirveesti miettiä mitä ottaa kun tuolla on hitonmoinen ryysis", sanon sitten Sebastianille ja liu'utan pöytää pitkin juoman hänen nenänsä eteen.
"Ja siinä sulle shotti", sanon ja ojennan shottilasin Tobyn käteen, joka nyökkää rauhallisesti ja sanoo "kiitos".
"Mitäs sulla mulle on?" Nathan kysyy jo innostuneen oloisena kahta lasiani kattoen.
"Siideriä, yök!"
"No, onnekses nää ei ookaan sulle, vaan molemmat on ihan yksinomaan minulle", sanon hymyssä suin, istahdan alas ja otan siiderilasin käteeni, alkaen juomaan ensimmäistä varsin surutta suoraa kyytiä kitusiini.