Far into the night

Pieni sushiravintola, joka sijaitsee The Irish Fox -pubin ja kauppakeskus Ironien lähettyvillä. Maneki Neko tarjoilee asiakkailleen mitä eksoottisimpia japanilaisia annoksia sopuhintaan. Ravintola on yksinkertaisesti ja hillitysti sisustettu. Ulkopuolelta ravintola näyttää melko tavanomaiselle kaupunkirakennukselle.

Re: Far into the night

ViestiKirjoittaja Shane » 25 Syys 2014, 07:59

Rakin sanavalinnat saivat Shanen nauramaan reippaasti. Tuo oli niin oikeassa puhuessaan mukatärkeinä pönöttävistä viininlitkijöistä, ettei hän olisi itse paremmin osannut sanoa. Sellainen paikka ei vain sopisi heille, jotka kaipasivat rennompaa ja ehkä rajumpaakin bailausta. Shane ei vallan innostunut sellaisesta, joten kun Rakki lupasi lähteä hänenlaiseensa paikkaan, oli ilo ylimmillään. Hän pysähtyi kioskin ovelle ja kuunteli pää kallellaan ystävänsä sanoja. Jes, hän pääsisi todella käyttämään luovuuttaan. Olisi hienoa terästää taitoja ja etsiä toiselle vaatteet, joissa sekä näytti että tuntui hyvältä. Shane nyökytteli innoissaan ja puristi savukeaskia varten varaamaansa seteliä kädessään.
”Mahtavaa! Varaudu yllätyksiin”, Shane virnisti. Hän ei tuntenut Rakin tyyliä (jos tuolla sellaista edes oli), ja saattoi olla silti varma, että valitsisi aivan toisenlaisia vaatteita. Hän katosi hetkeksi kioskiin ostokset noutaakseen. Hän osti kaksi askia sekä vauhtia lisäävää olutta, ja kantoi kylmän lasipullon suoraan Rakin syliin.
”Toin tuliaisia”, hän virnisti ja avasi omansa katukiveyksen reunaa vasten. Oli vain onni, ettei koko pullon kaula hajonnut. Pullonavaajat olivat nössöille.
”Millaisia vaatteita itse ajattelit?” Shane kysyi kartoittaakseen edes vähän toisen ajatuksia. Alkoi olla ilta, mutta monet kaupat pitivät ovensa auki vielä myöhään. Hänen tulisi vain tietää, mitä Rakki tahtoi ja viedä tuo kauppaan, missä voisi pukea aivan erilaiset vaatteet vaativalle asiakkaalleen. Heidän vaatemakunsa kun tuskin täysin kohtasivat, mitä juhlavaatteisiin tuli. Ehkä hän pukisi Rakin halpaan pukuun, parempaa he eivät sillä rahatukolla saisi, jos juhlimiseenkin piti jäädä.
Shane
 

Re: Far into the night

ViestiKirjoittaja Sasu » 06 Loka 2014, 09:57

[Labraviikko ohi ja viikonlopustakin vihdoin selvitty, ehkä tämä vastailu tästä taas tihenee. :'D]

"Jes, yllätykset on parhaita", nauran jäädessäni nojailemaan kioskin kulmalle. Ei minun kauaa tarvitse odotella, ja ilmeeni kirkastuu entisestään, kun osa Shanen ostoksista päätyy minunkin käsiini.
"Matkamuisto minun makuuni", virnistän. Shanen hyödyntäessä jalkakäytävän reunaa minä avaan pullon hampaillani ja sylkäisen korkin menemään.
"En tiiä, uskallanko mennä enää ikinä hammaslääkäriin, vaikka jostain repisinkin rahat siihen lystiin", naurahdan. "Edellinen kerta oli monta vuotta ja useampi pullonkorkki sitten, ja se ämmä ihmetteli jo sillon että mitäs kulumia toisen puolen poskihampaissa mahtaa olla." Johon minä olin tietysti kohautellut olkiani ja katsonut vastaan oikein suurin ja viattomin silmin, en kuule tiedä, mistähän mahtaisi johtua, sitäpaitsi kuka siinä muutenkaan voi mitään puhua jonkun muun kädet suussaan. No jaa, kaikki hampaani ovat edelleen tallella, se on jo ihan hyvin. Ei pidä vaatia liikoja!

Mutristan huuliani mietteliäästi Shanen esittämälle kysymykselle, mutta päädyn kuitenkin taas virnistämään.
"Totta puhuen en vielä päässyt ihan niin pitkälle ajatusketjussani", totean nauraen. "Ei kyllä mitään liian virallista, ei sellaisissa kuteissa kehtaa enää edes liikkua ihmisten ilmoilla."
En tiedä enkä ymmärrä vaatteista yhtään mitään, mutta elän toivossa, että Shane olisi vähän paremmin kartalla. Ja loppujen lopuksi, vaikka vaatteet päätyisivät lopulta lattiaräteiksi, eihän se minun kukkarostani ole pois!
"Eli mihin suuntaan lähdetään?" kysyn virnistäen ja otan huikan pullostani.
Avatar
Sasu
Pikkuvanha
 
Viestit: 145
Liittynyt: 26 Loka 2013, 09:28

Edellinen

Paluu Maneki Neko

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron