Mä lupaan, sulta katkee filmi

Onlinepelejä voit pelata kun pelikaverisi on samaan aikaan paikalla. Onlinepelaaminen on aktiivista pelaamista ja viestipituus on offlinepeliä lyhyempää, jotta peli pysyy aktiivisena. Pelin alussa tulee mainita, mihin paikkaan peli sijoittuu. Jos peli jää kesken, voit jatkaa sitä ollessasi taas samaan aikaan paikalla pelikaverisi kanssa.

Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 14:41

[Paikana toimii Kino Mega, mukaan yllätysyllätys, Kujakettu ja Lauren!]

SEBASTIAN GAIRBHITH

"Hafni!" murahdin, kun valkoinen koirani käveli ympärilläni hyrräten innoissaan. Se selvästi luuli, että lähtisin sen kanssa lenkille, vaikka vasta aamulla olimme käyneet melkein viisi kilometriä. Sen vaaleanpunainen kieli kosketti vähänväliä rannettani tai polveani ja yritin epätoivoisesti vetää sukkia jalkaani.
"Lopeta nyt, helvetti", mutisin sille, mutta se ei lotkauttanut korvaansakaan, vaan istahti vierelleni.

Olin päättänyt lähteä leffaan, minulla oli pirun tylsää, eikä missään tapahtunut mitään. Niinpä vedin hiukset nutturalle ja jalkaani jopa ihan siedettävän näköiset mustat farkut. Luovuin myös viimein villakangastakistani ja kaivoin nahkatakkini komerosta, vähän ensin sitä ulkona pudistellen. Vedin sen päälleni ja mietin vähän aikaa, oliko se aina kinnannut hartioista noin kovasti.

Katsahdin vielä puhelimeeni varmistukseksi, että minulla varmasti oli lippu siellä ja jätin Hafnin istumaan eteiseen. Se yritti vedota minuun kaipaavilla nappisilmillään, mutta yritin pysytellä kovana ja pian peruutinkin autoani pihasta. En ollut vielä koskaan käynyt Kino Megassa, joten olin jokseenkin utelias viedessäni autoani parkkipaikalle ja noustessani ja etsiessäni katseellani etuovea. Ainakin oli sen verran elokuvateatterilla kokoa, etten ollut ihan varma löytäisinkö oikealle salille asti.

Vaikka olinkin huomattavan ajoissa, kuten aina.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 14:57

LAUREN LAWRENCE THOMPSON

Vilkaisu puhelimeen, ihanaa eteeristä tyhjyyttä. Selkeästi hyvä päivä, erinaiset keskustelut eivät vielä huutaneet ihan työkseen, sähköpostia en tosin jaksa edes avata ettei puhelin kaadu kokonaan.
Potkaisen maihareiden kärjellä soraa kadulla ja kaivan taskusta tupakan jonka asetan huulieni väliin. Vilkaisen oikeaa kättäni, nostan nahkatakin hihaa aavistuksen ja otan hiuslenkin ranteestani, vetäisten mustan takkutukkani epämääräisen sekaiselle poninhännälle. Kun olen saanut hiukset kiinni, kaivan sytyttimen takkini taskusta ja sytytän tupakan muutaman yrityksen jälkeen, tuuli kun yrittää olla eri mieltä keuhkojeni tuhoamisesta tänään.

Olen kävellen liikkeellä, ehkä joskus olisi syytä harkita auton tai edes polkupyörän hankkimista. Haahuilen jossain elokuvateatterin liepeillä, olin mietiskellyt josko menisin aikani kuluksi katsomaan jonkun rainan. Olin kysynyt Nathanilta josko se lähtisi mukaan, mutta vastaus oli ollut vain 'hyvä ilta baarissa eilen', eli toisinsanoen se oli pokannut jonkun naisen matkaansa. Ja joko kärsi krapulasta tai nainen oli edelleen sen luona, eiköhän se sen kertoisi kunhan selviäisi taas elävien kirjoihin.

Vedän savut keuhkoihini ja puhallan ne hitaasti ulos, asettuen sitten nojaamaan teatterin seinään kadunpuoleisen oven eteen. Onneksi päivänäytöksissä oli yleensä rauhallista.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 15:03

Tappelin vähän aikaa auton lukkojen kanssa. Olin unohtanut viedä avaimen korjattavaksi ja se ei enää oikein halunnut lukita ovea - enkä tietenkään voinut käyttää sitä toista avainta, olihan se niin eri asia. Hymähdin omalle typeryydelleni ja työnsin avaimen takkini taskuun saatuani viimein ovet lukkoon. Kyllä ne avautuivat kuin Jumalan käskystä aina kun tarvitsi, mutta lukkoon saaminen oli pienoisen ihmeen takana.

Kävelin kohti etuovea ja näin tutunoloisen hahmon nojailevan seinää vasten röökiään poltellen. En voinut estää vinon hymyn nousua huulilleni ja suuntasin ensimmäisenä askeleeni miestä kohti. Minun ei tarvinnut katsoa kelloa, tiesin, että elokuvan alkuun oli vielä 20 minuuttia. Hyvin tässä kerkeäisi vaikka kuulumisia vaihtaa.

"Tarjooks savut?" kysyin päästessäni lähemmäs, koska Lauren oli varmasti taas ajatuksissaan. Sen olin huomannut, että sillä oli kova tahto olla jatkuvasti hajamielinen, mutta eipä siinä mitään, kukin tietysti tavallaan. Sen naaman näkeminen vaan sai vähän erikoisia muistoja nousemaan mieleen, mutta työnsin ne päättäväisesti taaemmas.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 15:12

Poltan tupakkaani tuijotellen ajatuksissani edessä olevan keväisen harmaan kadun rauhallista liikennettä kunnes ajatukseni keskeyttää hyvinkin tutunoloinen ääni. Käännän hämmentyneenä päätäni ja poninhännästä vapaaksi jäänyt takkuinen otsatukkani valahtaa toisen silmän päälle. Siinähän se hujoppi olla möllöttää pitkine kutreineen, kappas kehveliä.
Minua alkaa hieman huvittaa katsottuani häntä tovin ja sitten tajuan etten edes sanonut mitään.
"Joo, toki", sanon ja ojennan tupakkaa hänen suuntaansa.
Kurtistan hieman kulmiani kun katseeni vaeltaa Sebastianissa. Emme olleet nähneet pitkiin aikoihin ja muistikuvani edellisestä kerrasta olivat enemmän kuin hämäriä. Ja ne vähäisetkin muistikuvat olivat todellakin.. niin no, hämäriä. Kurtistan kulmiani ja suupieleni nytkähtää. Epämääräisiä baarireissuja, kaikkea sitä.
"Mitäs sä täällä teet?" kysäisen herätessäni hieman mietteistäni.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 15:19

Lauren vähän hätkähti ja katsoi minua sitten kummallisesti sanomatta mitään. No ei siinä mitään, katsoin minäkin varmaan jokseenkin samalla tavalla, en nimittäin ollut ihan selvillä miten... viimekertainen näkeminen oli todellisuudessa ihan mennyt.
Pian se kuitenkin tarjosi röökiä minulle ja enhän minä polta, mutta otin sen vastaan ja vedin kuitenkin savua sisääni. Antaessani röökiä takaisin virnistin vinosti, koska enhän minä yleensä pannut kavereidenikaan kanssa, joten kai tässä kaikki oli outoa.

"Mm, oon menossa kattomaan The Renevantin, sen missä DiCaprio sai vihdoin Oscarin", hymähdin. "Entä sä, hengaatko muuten vaan täällä pitkin seiniä?"
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 15:28

Sebastian ottaa savut ja minä yritän samalla laskelmoida päässäni että mitäköhän helvettiä viime kerralla oikein tapahtui. Olin kuitenkin niin kertakaikkisen humalassa että asioita palailee hyvin pienissä pätkissä. Joku suudelma minulla välähtää päässäni, yleistä horjumista ja joku epämääräinen reissu jonkin lumivuoren päällä. Helvetillinen kasa juomia. Mitäköhän helvettiä. Minulla on aavistukseni mutta aivot rulalavat hyvin hitaalla. Olin minä asiaa aikaisemminkin koettanut muistella mutta tämä yllättävä kohtaaminen saa minut yrittämään hieman kovemmin. Toisaalta en tiedä että olisiko parempikin meidän väliemme kannalta etten muistaisi ihan jokaista yksityiskohtaa.
Kummallinen ilta.

Sebastian on kuulemma menossa katsomaan DiCaprion elokuvaa ja virnistän, ottaessani samalla röökini takaisin.
"Onhan tää ihan hyvä päivä seinillä hengailuun mutta olin itse asiassa menossa katsomaan samaa rainaa."
Vedän uudet savut keuhkoihini ja tuntuu kuin hammaspyörät kävisivät kierroksilla päässäni kun koetan muistaa mitä viime kerralla tapahtui.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 15:33

"Ai", naurahdin yllättyneenä. Maailma oli joskus vähän liiankin pieni, vaikken toisaalta nähnytkään mitään syytä, miksen haluaisi pysähtyä välillä juttelemaan Laurenin kanssa.
Purin huultani etten olisi alkanut nauraa, koska ei minulla ollut minkäänlaista käsitystä millä mielin se itse oli. Enkä tiennyt halusinko oikeasti edes tietää, koska filmi oli... katkennut lopulta jossain välissä ihan totaalisesti. Muistin kyllä, että sillä oli tatuointi selässä, mutta siihen se alkoi loppuakin.

Alkoholi oli vaarallinen aine.
"No mut saat johdattaa mut sen salin luokse, ei mulla ole mitään hajua minne täällä pitäs mennä", sanoin sille ja hymyilin taas vähän. Sen loistavaa suuntavaistoa oltiin todistettu ihan urakalla ennenkin.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 16:01

Sebastian vaikuttaa hieman yllättyneeltä ja onhan tämä kieltämättä ihan mielenkiintoinen sattuma. Naurahdan vähän ja tumppaan sitten tupakan maahan.
"Pieni paikka tämä Snowfinch", hymähdän huvittuneesti.

Hujoppi toteaa että saisin johdattaa hänet oikeaan saliin ja naurahdan.
"Meinaat sitten luottaa mun suuntavaistoon? No nyt on kyllä huonosti asiat", sanon ja avaan sitten elokuvateatterin oven. Eiköhän se oikea sali pienellä sompailulla löytyisi. Lippu tosin pitäisi ostaa ensin.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 16:05

"Joo niin ne toisinaan on", hymähdin kevyesti ja seurasin Laurenia sisään ovista. Kyllähän omassa lipussani luki salin numero sekä istumapaikka ja rivi, mutta en tosiaan tiennyt miten selviäisin täällä edes sellaiselle hissille, mistä pääsisi sopivaan kerrokseen missä sali sijaitsisi.

Katselin jo nyt hyvin hämmentyneenä ympärilleni, aulassa oli melko hiljaista, mutta ilmeisesti pelihallista kuului kyllä iloinen, mekaaninen musiikki. Olikohan täällä vielä sellaisia vanhempia laitteita, eikä mitään Playstationeja ja Xboxeja? Mikäli niin olisi, tulisin kyllä mielelläni hakkaamaan Mariota antaumuksella jollakin pelikoneella.

Tajusin, että olin jäänyt seisomaan paikalleni ja melkein kadotin Laurenin. Niinpä hölkkäsin sen kiinni heti tavoittaessani katseellani sotkuisen hiustukon, koska kivahan se olisi ollut sitten vielä seuralaistakin metsästää sen elokuvan lisäksi.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 16:40

Kävelen suoraan lipputiskille maiharit käytävän matolla hiljaisesti tömisten. Kassaneiti katsoo minua pitkään ja sanoo sitten jotain The Hungry Catepillarista, johon vastaan naurahtaen ja hymyillen. Juttelen tovin hänen kanssaan, hän sanoo tutustuneensa musiikkiimme ensimmäistä kertaa kun eksyi sattumalta viimeisimmälle keikalle. Pienen löpinän jälkeen saan lippuni ja popcornit, joista maksan kassaneidin vastaväitteistä huolimatta.

Kun lippuostokset on hoidettu, vilkaisen selkäni taakse. Joko se Sebastian hävisi johonkin? Virne leviää naamalleni kun huomaan että hujoppi hölkkää minut kiinni.
"Joko sä meinasit eksyä?" naurahdan hänelle. Vilkaisen lippua jossa salin numeroksi mainitaan yhdeksän ja vilkaisen infotaulua heti siinä lipputiskin vieressä.
"Sali on seuraavassa kerroksessa", sanon sitten pitkätukalle, nyökäten sitten päälläni käytävän toisella seunustalla olevien hissien suuntaan.
Kun vilkaisen miestä, minulle iskee flashbackina kuva miehen selän tatuoinnista ja puremajäljistä mustien hiuksien koristamalla kaulalla. Käännyn kävelemään hissille odottaen että Sebastian seuraa ja räpytän silmiäni pari kertaa typertyneenä, yskäisten vähän. Häiritsevän vähän muistikuvia. Oliko Toby kantanut minut rappusia pitkin yläkertaan? Mitä helvettiä. Mihin se edes itse sitten katosi?
Painan ajatuksissani hissinappia ja vilkaisen Sebastianiin.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 16:46

"No näköjään", mutisin. "En kerkee seurata sun vipellystä ku oot niin pätkä et katoot välillä näkökentästäkin."
Seurasin kuitenkin taas kuuliaisesti miehen perässä. Seuraavassa kerroksessa? No hyvä tietää, ettei sen kauempana. Saattaisin siis osata joskus hyvällä tuurilla uloskin täältä.

Lauren tuntui katselevan minua odotellessamme hissiä ja käänsinkin katseeni siihen hetken miettimisen jälkeen. En oikein tiennyt mitä se ajatteli, mutta selkeästi jotain, mikä kaipasi minun tuijottamistani kiinteästi.
"Tota... mitä meinasit tehä leffan jälkeen?" kysyin hetken kuluttua. Sama kai sitten olisi nähdä pidempään, mikäli miehelle se vain kävisi.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 17:04

"No kiitti", naurahdan kun Sebastian puhuu siitä että olen niin lyhyt että häviän näkyvistä.
"Mitäs oot itse tommonen pienen männyn korkuinen", tokaisen huvittuneesti, "liekö oot jättiläisten sukua?"

Kun minä ajelehdin jossain viinanturruttamissa muistikatkelmissa, Sebastian kysäisee mitä meinasin leffan jälkeen ja havahdun taas mietteistäni.
"Täh? Öö, tuskin mitään ihmeellistä. Nathanillakin oli joku muija ja ilmeisesti krapula päällä, muitten jätkien liikkeistä en ees tällä hetkellä tiiä. En ollu vielä aatellu niin pitkälle. Ideoita?"
Kuuluu vieno kilahdus ja hissi saapuu, aukaisten hiljaisesti ovensa. Astelen sisälle ja painan seuraavan kerroksen nappia.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 17:07

"Hmm no ehkä näytän vain niin pitkältä kun katot matonkulman korkeudelta", virnistin miehelle ja kuuntelin sen selostusta siitä, missä Nathan oikein luurasi.
"Okei no mä mietin, et jos tehtäs jotain? Baariin ei varmaan ole hyvä idea mennä", hymyilin lammasmaisesti. "Mut jos vaikka käytäs syömässä jossakin?"

Mietin vähän vaivihkaa Hafnia, mutta kyllä se nyt pärjäsi, iso koira jo oli. Astelin Laurenin perässä hissiin ja katselin ovien hidasta sulkeutumista. Siirsin katseeni mieheen vieressäni ja äkkiä en osannutkaan sanoa enää mitään. Tajusin ehkä vähän paremmin sen tatuointien merkityksen nyt kuin... silloin.

Melkein koskin sen käsivarteen, seisoimme kummallisen lähekkäin, mutta pidin käden itselläni. Hitto jos tämä nyt menisi vaikeaksi.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 23 Huhti 2016, 17:30

"Just juu", hymähdän hieman huvittuneena kun Sebastian tokaisee minun olevan matonkulman korkeudella.
Kun hän sitten ehdottaa syömässä käymistä todeten että baari ei ehkä olisi hyvä vaihtoehto, naurahdan vähän kireästi ja hieron niskaani toisella kädellä.
"Joo, voi olla. Meinasin kyl ehdottaa tottumuksesta että jos lasillisille mut tota...", katseeni käväisee nopeasti Sebastianin kasvoissa.
"Eiköhän se ruoka oo ihan hyvä. En oo tänään pahemmin syönytkään."

Puraisen vähän huultani kun yritän taas muistella viimekertaista. Vaikka kyllähän minä oikeasti luulen tietäväni tasan tarkkaan mitä tapahtui, tosin en ole varma ehdimmekö me oikeasti tehdä jotain vai oliko se vain ollut aikeissa, muistikuvat nimittäin pettävän totaalisesti tatuointien jälkeen.
"Mm", mutisen mietteliäästi käsi edelleen niskallani, vilkaisten sitten itseäni hissin peilistä. Johan oli takkukasa. Olin kuin pieni muka-äkäisen näköinen katukoira niitteineni, nahkoineni, huiveineni ja takkuineni. Voi luoja.
"Mites sulla on menny? Ei olla nähty toviin", tokaisen sitten, yrittäen saada keskustelun lliukumaan eteenpäin hieman kireistä epämääräisistä edelliskerran muistoista.
Avatar
kujakettu
Ylläpitäjä
 
Viestit: 849
Liittynyt: 19 Loka 2013, 12:46
Paikkakunta: Mli

Re: Mä lupaan, sulta katkee filmi

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23 Huhti 2016, 17:35

"Mjoo se vois olla... kunhan ei mitään sushia niin kaikki menettelee", mutisin ja mietin, että voi vitun vittu kun tämä nyt oikeasti meni vaikeaksi. Ihan kuin hissimatka kerrosta ylemmäs voisi oikeasti kestää ikuisuuden. Lauren kysyi minulta siitä, miten minulla on mennyt ja nyt ihan oikeasti naurahdin vähän. Mitenkäkö? Menikö minulla koskaan mitenkään?

"Ööhh. Meneekö mulla jotenkin joskus?" kysyin huvittuneena. "Sain yhtenä iltana epäilyttävän tekstarin ja mä en oo ihan varma onks se mun exä. Toivon et se ei ole."

Joo, se tekstiviesti. En ollut pahemmin halunnut ajatella sitä, koska Andréa ja sen suuret ongelmat. Tai ehkä ne meidän kokemamme ongelmat, joihin joutumista en halunnut enää kokeilla uusiksi, mikäli se vain oli edes mahdollista.

"Ja täytin mä tossa 27 pari päivää sitten."
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Seuraava

Paluu Onlinepeli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron