Nothing's ever what we expect

Onlinepelejä voit pelata kun pelikaverisi on samaan aikaan paikalla. Onlinepelaaminen on aktiivista pelaamista ja viestipituus on offlinepeliä lyhyempää, jotta peli pysyy aktiivisena. Pelin alussa tulee mainita, mihin paikkaan peli sijoittuu. Jos peli jää kesken, voit jatkaa sitä ollessasi taas samaan aikaan paikalla pelikaverisi kanssa.

Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 11 Helmi 2015, 21:55

» Hotel Obelisk, Welldon. Zarroc ja Sebastian! »

    Leonhard Westerberg

Päätin olla hermostumatta liikaa tästä illasta, mutta jännitys alkoi kasaantua heti kotiuduttuani koirapuistosta. Aika ei tunnu kuluvan lainkaan, ja hetken verran luulen jo tulevani hulluksi. Liikaa aikaa miettiä.
Jos juttu ei luistaisikaan, niin siinä sitä sitten istuttaisiin kaikessa hiljaisuudessa syömässä. Tähän mennessä olemme lähinnä jauhaneet työstä ja koirista, mutta positiivista on se, että ainakin saatoin olla jo jonkin verran rennompi Sebastianin kanssa. Sitä paitsi tällä kertaa hän oli se, joka tätä pyysi - eli hänellä ei olisi oikeutta valittaa, jos seurani ei miellyttäisikään.

Vasta kun kello alkaa lähestyä kuutta, minä käyn suihkussa ja käyn valitsemaan vaatteita. Ei sekään tavallisesti hankalaa ole, mutta nyt olen siinä määrin hermostunut, että hetkeä myöhemmin olen vähällä tuikata koko vaatekaapin tuleen.
Tovin sen edessä kirottuani päädyn vaaleansiniseen kauluspaitaan, joka ainakin sopi silmieni sävyyn, sekä mustiin farkkuihin. Nahkavyötä niihin laittaessani tulen nopeasti siihen tulokseen, että kravatin solmiminen ei ainakaan kannata - tiedä vaikka hirttäytyisin siihen, jos ei onnistuisikaan ensimmäisellä yrityksellä.
Onneksi kello alkaa vihdoin lähestyä kahdeksaa, kun laittaudun edelleen vessassa. Pitihän hiustenkin olla hyvin, ja kalliin näköinen kello käteen, ja tarpeeksi hajustetta...
Kuten aina, kun olin menossa kaverin kanssa syömään. Voi luoja minun kanssani.

Lähden liikkeelle hyvissä ajoin tarkistettuani viisi kertaa, että puhelin, lompakko ja avaimet ovat mukana. Harmaa villakangastakki niskaan, nahkakengät jalkaan ja menoksi.
Ajaessani kohti Welldonia hermostukseni ei ainakaan laannu, mikä ei ole hyvä asia. Parkkipaikkaa saan etsiä hetkisen, mutta kyllä sellainen melko pian löytyy, onneksi. Eikä edes kovin kaukaa.
Ilta on viilennyt jo huomattavasti, joten tungen käteni takkini taskuihin astellessani hotellin luokse. Pulssini kiihtyy, kun avaan oven ja astelen hotelli Obelisken aulaan.
Nyt ei ainakaan auttaisi tulla toisiin ajatuksiin.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 11 Helmi 2015, 22:03

SEBASTIAN GAIRBHITH

Olin koko illan jopa epätavallisen tyyni, eli se saattoi tarkoittaa vain yhtä asiaa. Olin niin paniikissa, että joisin itseni pöydän alle ennen kuin kerkeäisin edes nähdä koko pöytää. Tämä ei tulisi päättymään hyvin.
En kyllä oikeastaan tiennyt mitä helvettiä sekoilin, koska tuskinpa Leonhard piti tätä illallista yhtään sen kummempana kuin kenenkään muunkaan kaverinsa kanssa. Sitä paitsi, ruoan ääressä oli aina hyvä tutustua ihmisiin. Ainakin joskus.

Silloin kun ei ollut niin hermostunut, että käsi tärisisi satalasissa.

Kello alkoi lyödä seitsemää, seisoin vaatekaappini edessä ja tuijotin sitä. Pelkkiä tummia vaatekappaleita, mitkä kieltämättä sopivatkin minulle kovin hyvin. Mustahan oli aina elegantti, eikö?
En kuitenkaan päätynyt kauluspaitaan, se toi edelleen omituisia muistoja baarireissulta Lawrencen kanssa, vaan valitsin yksinkertaisen tummanharmaan neuleen pitkillä hihoilla sekä sen seuraksi yksinkertaiset mustat farkut. Ehkä vähän liian kireät ollakseen aikuismaisen herrasmiehen, mutta jokainen oli vähän homo, myös farkkumuodissa.
Kävelin ympäri kämppää sukien edelleen hieman kosteita hiuksiani. Kyllä ne kerkeäisivät kuivaa, en vain tiennyt miten ne asettelisin. Lopulta sidoin ne yksinkertaiselle ponnarille ja laitoin jopa hieman lakkaa, mitä minulla oli piilossa alakaapissa. Kaikkea sitä mies tarvitsikin ulos lähtemiseen. Kaverin kanssa syömään menemiseen. Ihan sama mihin. Helvetti.

Vaihdoin Hafnin veden, annoin sille ruokaa ja löysin itseni eteisestä mustissa, siisteissä nahkakengissä sekä puoleen reiteen ylettävässä tummassa takissa. Siitäkin jopa harjasin valkoiset koirankarvat pois.
Kotiovella huokaisin syvään, sammutin valot takaani ja kävelin autolle toivoen, että en tuiskahtaisi turvalleni sohjossa heti ensimmäisenä.

Sain parkkeerattua bemarini ihan hyvälle paikalle lähelle hotellia ja sen ajan, minkä kävelin sisälle sain vain hengitettyä syvään ja toitotettua itselleni, ettei ollut mitään hätää. Ainahan minä tälläydyin näin. Toki.
Nähdessäni Leonhardin seisovan aulassa lähdin astelemaan häntä kohden selvästi rennompana, vino hymy huulilla kareillen. Kyllä tämä tästä.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 11 Helmi 2015, 22:21

Olen selvästikin etuajassa, sillä ehdin katsella hetkisen ympärilleni ja keskittyä hengittämiseen. Ravintolan puolelle silmäillessäni rentoudun hieman. Paikka näyttää tasokkaalta, vaikken siellä muista käyneeni... kenties joskus, mutta kauan aikaa sitten. Juuri nyt en kykene ajattelemaan liian selkeästi.
Eikä se ainakaan edistä järjenjuoksuani, että katsoessani seuraavan kerran ovien suuntaan minä näen Sebastianin jo lähestyvän. Hymyilen hänelle hieman vaisusti, mutta niin ystävällisesti kuin hermostuksissani kykenen.

"Hei", nyökkään miehelle ja katsahdan taas ravintolaan. Kynttilöitä ja kaikkea... Menisi romanttisemmastakin treffipaikasta, mutta mehän olemme täällä vain syömässä ja luomassa kaverisuhdetta, eikö?
"Mennäänkö?" kysäisen, mutta jo oikeastaan heti sen sanottuani lähden astelemaan peremmälle. Paikassa on hieman täyden näköistä nopeasti vilkaistuna, joten päätän suosiolla kysäistä tarjoilijalta pöytää kahdelle. Aidosti mukavan oloinen nainen lähtee kävelemään edeltä, ohjatakseen meidät johonkin vapaista pöydistä.

Katselen ympärillä olevia ihmisiä kireän oloisena. Saatan tarvita ruokajuomaksi jotain vettä vahvempaa.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 11 Helmi 2015, 22:25

"Hei", vastasin miehelle hymyillen ja nyökkäsin tämän kysymykselle. Lähdimme rinnakkain sisemmäs ravintolaa ja jokin tarjoilijatar lähti heti ohjaamaan meitä pöytään. Minua lähes nauratti pöytävalinta, joka oli hieman syrjemmässä ja kynttilöin valaistu. Voihan helvetti, mitä tästäkin tulisi.
Istuutuessamme alas nainen tarjosi meille menut sekä kysyi ottaisimmeko jotain juotavaa ennen alkupaloja.

"Minulle vaikkapa yksi minttushotti sekä vettä", tilasin hitusen epäröiden, alta kulmain Leonhardiin vilkaisten. Ehkä hän ei tappaisi minua tai juoksisi karkuun sen takia, että tarvitsin hieman alkoholia tähän alkuun. Muuten tämä ei lähtisi sujumaan, vaikka varmasti viinilinja ruoan kanssa tekisi tehtävänsä. Ellei mies sitten ollut täysabsolutisti.
Aika pelottava ajatus sekin, sen lisäksi, että huomasin pitäväni hänen paidastaan. Sointui silmiin niin nätisti.

Siirsin äkkiä katseeni listaan ja aloin etsiä itselleni jotain syötävää.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 11 Helmi 2015, 22:40

Olen sinänsä ihan tyytyväinen pöytävalintaan, ettei se ole keskellä ravintolaa. Jos joka puolella olisi ollut ihmisiä, ei se olisi ainakaan helpottanut tilannetta.
Jätän takkini pöydän selkänojalle ja istun tuolille. Tarjoilija ennättää jo kysyä, mitä joisimme, ja siihen Sebastian vastaa ottavansa minttushotin ja vettä. Vilkaisen häneen ja alan kuumeisesti miettiä, mitä minun kannattaisi tehdä. Tarjoilijan odottava katse saa minut kuitenkin vain toteamaan pikaisesti:
"Minulle samat."

Ei kai pieni alkoholimäärä ollut haitaksi. Yksi shotti ja vähän viiniä ruoan kanssa, niin eiköhän juttu alkaisi luistaa suuremmalla todennäköisyydellä... Kunhan en alkaisi hermostukseeni kiskoa enempää shotteja.
Tarjoilija lähtee toteuttamaan pyyntöä, ja minä huomaan käsieni tärisevän hienoisesti pidellessäni ruokalistaa.
"On ainakin monipuolisesti vaihtoehtoja", hymähdän.

Jos vain pyytäisi tarjoilijaa suosittelemaan jotain.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 11 Helmi 2015, 22:48

Yllätyin ehkä hieman Leonhardin sanoista, ihan jos totta puhuttiin. Jotenkin hän vaikutti kuitenkin niin puhtoiselle, että raaka viina voisi olla hänelle liikaa. Mutta aika usein ihmiset pääsivät yllättämään näissä jutuissa ja minä mietin, oliko minusta sukeutumassa pikkuhiljaa alkoholisti. Aina piti olla riipimässä jos edes leikki sosiaalista, mutta ehkä se oli tämä tilanne.
Oli totta, että nimeltämainitsemattoman hevosmiehen jälkeen en ollut juurikaan harrastellut mitään.

Ainakaan sellaista mikä liittyi deittailuun ja tuollaisiin kauluspaitoihin, mitkä semisti tappoivat heterovibat. Jos niitä edes oli ollut.

Havahduin ajatuksistani miehen sanoihin ja kohotin jälleen katseeni häneen.
"No ainakin pitäisi löytyä mieluisa vaihtoehto", sanoin ja selasin katseellani listaa. Härän sisäfile pippurikastikkeella ja lankkuperunoilla kuulosti kyllä hyvälle, vaikka peruna ei juuri kuulunutkaan suosikkeihini aterian lisukkeina.

"Pitäisiköhän ottaa tällainen juomapaketti", mietin ääneen. "Tulisi puna- ja valkoviiniä sekä ilmeisesti kahvit konjakin tai brandyn kanssa."
Yritin pitää mielessä, että olimme autolla liikenteessä molemmat. Mutta väkisin minua huvitti ajatus meistä nukkumassa takapenkillä vain siksi, että olimme liian kunnollisia ajamaan humalassa.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 29 Huhti 2015, 19:22

Annosten nimet vain vilisevät silmissäni, enkä osaa päättää lainkaan, mitä tahtoisin syödä. Ei minulla oikeastaan ole edes nälkä... Tai on, mutta tilanne hermostuttaa minua siinä määrin, että melkein kuvottaa.
Kuulen Sebastianin sanovan jotain. Kohotan katseeni listasta miehen kasvoihin. Tarkastelen häntä hetken, yrittäen sisäistää hänen sanansa, ja sitten asiaa enempää ajattelematta nyökkään.
"Toki, kuulostaa hyvältä." ...ja minä alan kuulostaa alkoholistilta, vaikken yleensä juo. Toisaalta en ole yleensä näin epämukavassa tilanteessa... Jokin saa minut silti jäämään.

Palaan takaisin ruokalistan selaamiseen. Voisin melkeinpä syödä tänään jotain lintua, mutta broileria syön jatkuvasti kotonakin. Olisikohan paahdettu ankanrinta juuresten kera kokeilemisen arvoista? En olekaan syönyt sitä aikoihin.
Tarjoilija tulee luoksemme shottien kanssa ja kysyy, olemmeko jo valmiita tilaamaan ruokaa.
"Minulle alkupalaksi kampasimpukoita, pääruoaksi paahdettua ankkaa juureksilla ja jälkiruokaa tilaan ehkä myöhemmin", eli en varmaankaan tilaa. Katson odottavasti Sebastianiin tarjoilijan kirjoittaessa tilaustani ylös, ja lasken ruokalistan pöydän reunalle.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29 Huhti 2015, 19:28

Leonhard kuului tilaavan simpukoita ja minä piilotin hymyni hetkeksi. Tämähän oli melkein kuin jokin virallinen tapaaminen, työhön liittyvä illallinen. Syötiin kaikkea hienoa ja toivottiin, että se peittäisi alleen kaiken muun. Kohdatessani miehen katseen mietin, mikä muu vielä pitäisi peittää, mutta hylkäsin ajatuksen nopeasti. Näköjään minulle oli hyvin hankalaa luoda tavanomaisia ystävyyssuhteita, ne jotenkin aina livahtivat johonkin muuhun. Kuten vaikka juopotteluun.

"Minulle alkupaloiksi salaattia ja pääruoaksi härän sisäfilee pippurikastikkeessa ja lankkuperunoilla", hymyilin tarjoilijalle viehättävästi ja tämä nyökkäsi keskittyneen näköisenä. "Sekä tällaiset juomapaketit meille molemmille."
Tarjoilijan mentyä keskityin vain siihen, etten tuijottaisi Leonhardia mitenkään ahdistavasti ja kiinnitin enemmänkin huomiota ravintolan sistukseen.

Hetken päästä shottimme saapuivat pöytään ja minä katselin pienessä lasissa tarjoiltavaa minttuviinapaukkua mietteliäänä.
"Noh, koirillemme vaikkapa?" kysyin virnistäen nostaessani lasiani kilistääkseni kevyesti miehen kanssa.
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 29 Huhti 2015, 19:46

Sebastian tarttuu ensimmäiseksi toiseen shoteista, mutta minä jään katselemaan epäluuloisesti minulle jäänyttä kuin peläten sen käyvän päälle. No, tartun siihen joka tapauksessa ennen kuin aikaa on kulunut niin paljon, että se herättäisi huomiota. Kohotan lasin ja pieni, vino hymy käy huulillani, kun Sebastian ehdottaa, että kilistäisimme koirille.
"Hafnille ja Ricolle siis", naurahdan vaisuun tapaani ja kilistän pientä lasia Sebastianin shottilasia vasten. Sitten kumoan sen sisällön kurkustani alas, ja mietin jo muutaman sekunnin ajan, oliko tämä niin hyvä idea.

Yritän pitää naamani peruslukemilla, mutta en osaa sanoa, kuinka hyvin siinä onnistun. Yskäisen vähän, puistattaa, mutta alkoholin alkaessa lämmittää tunne muuttuu jo miellyttävämmäksi.
"En yleensä juo viinaa", mutisen tyhjälle shottilasille pyöritellessäni sitä sormissani. Sanani tuskin tulevat Sebastianille yllätyksenä, olettaen, että hän kuuli mutinani. Ei ympärillä kylläkään paljon melua ole, ainakaan tässä kohtaa ravintolaa.
Tarkastelen miehen kasvoja taas vaaleilla silmilläni.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29 Huhti 2015, 19:52

Leonhard epäröi hetken, mutta ei kuitenkaan liian kauan. Virneeni leviää hymyksi asti kun hän kilistää kanssani ja juomme yhtä aikaa shotit. Tai lähinnä kiireessä kumoamme ne naamaamme ja yritämme näytellä, ettei se polttele kurkkua. Toisaalta minttu harvoin poltti, se tuntui suorastaan kylmältä matkatessaan kohti vatsaani, verenkiertoani ja aivojani.

Miehen mutinalle naurahdin kevyesti, vilkaisten ympärillemme. "No, en minäkään hirveästi", hymähdin, vaikka miten sen nyt ottaa. Oli tässä lähiaikoina tullut juotua, mutta ei sentään kovin usein. Kerran kuussa ehkä? No kuitenkin sen verran, ettei viina enää tehnyt niin pahaa kuin jossain vaiheessa.
Tunsin hänen tarkastelevan kasvojani ja siirsin katseeni Leonhardiin vähemmän kuin vastahakoisesti. Hänellä oli oudon väriset silmät, vaikka itse olin sitä lähinnä saanut kuulla.

"Mitä yleensä teet vapaa-aikanasi?" kysyin hetken kuluttua. Kun ei kerran viinaa juonut, niin viiniäkö sitten? Vai oliko peräti siveä, ulkoili ja katseli telkkaria?
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 29 Huhti 2015, 20:25

Sebastian ei ainakaan myönnä itseään rapajuopoksi. Ei siis sillä, että minä sellaista epäilinkään... Ihan positiivista kai kuulla, ettei hänelläkään ollut tapana juoda viinaa päivät pitkät, jos ei muutakaan tekemistä ollut.
Mies esittää taas kysymyksen. Niin... Mitä minä oikeastaan tein vapaa-aikanani? Miettiessäni järkevää vastausta minusta alkaa tuntua siltä, että olen kauhean tylsä persoona.

Käännän katseeni hetkeksi Sebastianista toisaalle.
"Silloin kun en ole töissä tai viihdytä Ricoa, niin... öh... luen kirjoja, maalaan, makaan sohvalla katsomassa televisiota ja sen sellaista. En mitään kovin jännittävää", hymähdän. Loppupeleissä vietin aika paljon aikaa itsekseni ja omissa maailmoissani.
"Entä sinä?" kysyn, kääntäen samalla katseeni takaisin miehen silmiin.

Oloni on jo hivenen rennompi. Tiedä sitten, johtuuko shotista vai keskustelun etenemisestä.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29 Huhti 2015, 20:31

"Maalaat?" hymyilin kiinnostuneena. Olin yleisesti ottaen jonkin verran kiinnostunut taiteesta, tai ainakin utelias sen luoneen henkilön suhteen. Minkähänlaista maalaustaidetta toinen mahtoi toteuttaa? Toivottavasti ei ainakaan Eiffel Tornia kolmessasadassa eri kulmassa, se saattaisi olla verrattain puuduttavaa.
Leonhardin vastakysymykselle jopa naurahdin hiukan, koska minulla ei tosiaankaan ollut mitään järkevää tekemistä.
"Olen Hafnin seuraneitinä ja no, luen jonkin verran. Yleensä historiallisia romaaneja. Viihdyn ulkona ihan liikaa", hymähdin vastaukseksi ja vilkaisin tiskille. Jokohan meidän juomamme kohta saapuisivat, ellei ruokammekin? Toisaalta keskustelu oli kummasti rentoutunut heti, kun alkoholia oli elimistöön päätynyt vähänkin.

Leonhard vaikutti niin säntilliselle, että humalaan juottaminen tulisi olemaan kenties liiankin helppoa. Toki enhän minä sellaista tekisi.
"Milloinkahan viimeksi olisin ollut syömässä jossain", naurahdin hetken kuluttua. "Olen tehnyt ruokaa vain itselleni vähän liiankin kauan."
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 29 Huhti 2015, 20:49

Nyökkään lyhyesti Sebastianille, joka vaikuttaa kiinnostuneelta - tai esittää olevansa kiinnostunut - harrastuksestani.
"Ihmisiä, eläimiä, maisemakuvia ja vähän kaikenlaista siinä sivussa." Taide yleensäkin kiinnosti minua, ja olin piirtänyt ja maalannut pienestä asti. Välillä olin pitkiäkin aikoja maalaamatta, mutta inspiraatio iski aina yllättäen.
Myös Sebastian kertoo lukevansa, ja minä nyökkään. Pisteet historiallisista romaaneista hänelle, ja toki ulkoilusta. Tietysti vartijan oli hyvä harrastaa muutakin kuin sohvalla makaamista...

Havahdun miehen sanoessa, että hän oli tehnyt ruokaa vain itselleen vähän liiankin kauan.
"Minäkin yleensä jaan ruoan korkeintaan Ricon kanssa", tokaisen vinon hymyn käydessä suupielilläni.
Huomaan tarjoilijan lähestyvän meitä juomien kanssa. No niin... Toivottavasti alkuruokia ei tarvitsisi enää pitkään odottaa, tai saattaisin humaltua alta aikayksikön.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29 Huhti 2015, 20:55

"Rico on varmaan perus harjoittelukohde?" naurahdin miehelle lempeällä sävyllä. Ainakin minä maalaisin Hafnin jokaisessa mahdollisessa asennossa, jos osaisin maalata tai edes piirtää sen tikku-ukon verran. Ilmeisesti Leonhard oli verrattain lahjakas, harvemmin mitään jaksoi harrastaa jos siinä oli oikeasti todella huono. Ellei tietysti ollut sokea, mutta jotenkin sitä kuvaa en toisesta saanut.

Meidän juomapakettiimme kuuluvat valkoviinit laskeutuivat pöydälle ja minä kiitin hymyillen. Heti niiden perässä seurasivat alkupalat, joita jäin tutkiskelemaan jopa hieman uteliaana. Salaatin seuraksi oli tullut palanen lämmintä, vaaleaa leipää, mistä en ollut lainkaan pahoillani. Se oli todellakin yksi paheistani.
"Leipää on aina liian vähän", huokaisin miehelle, mutta kuitenkin teurastin ensimmäisenä salaatin mukana tulleen paprikan palasen. Tykkäsin tästä kanineväästä ainakin leikisti, mutta leipää olisi tosiaan voinut olla enemmänkin. Kohotin katseeni Leonhardin silmiin ja hieman hymyillen siemaisin valkoviinistäni.
"Mukavaa että suostuit illalliseen."
Avatar
Zarroc
Aikuinen
 
Viestit: 657
Liittynyt: 24 Loka 2013, 15:31

Re: Nothing's ever what we expect

ViestiKirjoittaja Sussu » 01 Touko 2015, 16:44

"Joo, jos jotain olen oppinut maalaamaan niin belgianpaimenkoiria", naurahdan.

Vilkaisen tarjoilijaan hänen laskiessa juomat pöytäämme, ja nyökkään kiitokseksi kun ruoatkin laskeutuvat eteemme. Lautasellani on pari kampasimpukkaa kastikkeen kera, ja on siinä sivussa vähän jotain rehujakin mukana.
Hymähdän Sebastianin kommentoidessa leivän määrää. Vastaamisen sijaan tartun haarukkaan ja veitseen ja alan pistää palasiksi ensimmäistä simpukkaa. Ei sillä, että niin pientä merenelävää tarvitsisi kovin moneen osaan laittaa.
Kuullessani miehen sanat minä kuitenkin jähmetyn hetkeksi aloilleni. Pelkään punastuvani, mutta tuskin se edes erottuisi tässä valaistuksessa...

"Ihan mukavaa, että pyysit", kiirehdin sanomaan, ettei hiljainen hetki pitkittyisi.
"Se oli aika... poikkeuksellista." Ei kukaan minua yleensä illalliselle tahtonut.
"Se joka itseään runoilijaks väittää on joko houkka tai päissään
    Sun tapa olla sanomatta mitään on ruminta runoutta mitä maa päällään pitää"
Avatar
Sussu
Murrosikäinen
 
Viestit: 268
Liittynyt: 24 Loka 2013, 16:14
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Onlinepeli

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron